شناسهٔ خبر: 25696285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ژنرال؛ ناخدای کشتی طوفان‌زده زردهای اصفهان/ قلعه‌نویی حال اسباب‌کشی نداشت

امیر قلعه‌نویی بار دیگر هدایت تیم طوفان‌زده سپاهان را پذیرفت تا ژنرال از اصفهان جابجا نشود و فصل آینده را در تیمی کار کند که همیشه از خاطرات خوبش در سپاهان نام برده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کشتی تلاطم‌دیده تیم فوتبال سپاهان اصفهان با انتخاب سرمربی به ساحل رسید؛ این موضوع با اعلام باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تحقق یافت و این باشگاه در خبری سرمربی خود را برای فصل آینده معرفی کرد.

این در حالی است که باشگاه ذوب‌آهن اصفهان امروز با صدور بیانیه‌ای از رسانه‌ها خواست تا تمایلات خود را با گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخاب سرمربی تیم فوتبال این باشگاه، مطرح و منتشر نکنند.

در این بیانیه آمده بود: باشگاه ذوب‌آهن فصل گذشته لیگ برتر را با امیر قلعه‌نویی سپری کرد و کسب عنوان نائب قهرمانی لیگ برتر و کسب سهمیه حضور مجدد در لیگ قهرمانان آسیا راه را برای تداوم همکاری با این چهره بر روی هر دو طرف باز گذاشته است و هر دو طرف خواهان همکاری با هم هستند و بر این مبنا، باشگاه ذوب‌آهن هیچ گزینه دیگری را به عنوان سرمربی در جلسات خود لحاظ نکرده و نمی‌کند و تا قطعی شدن روند این مذاکرات، ذهن خود را معطوف شایعات و گمانه‌زنی‌های خود ساخته نخواهد کرد.

اما با اعلام باشگاه سپاهان امیر قلعه‌نویی از امشب بار دیگر سکان هدایت پرافتخارترین تیم ایران را به دست خواهد گرفت تا تجربیات خوبش در اصفهان تکرار شود و اصفهان دوست‌ داشتنی‌اش را ترک نکند.

بر این اساس امروز جلسه‌ای میان مسؤولان این باشگاه اصفهانی با  سرمربی سابق استقلال و ذوب‌آهن برگزار شد و در نهایت به توافق رسیدند و قلعه‌نویی به طور رسمی هدایت سپاهان را برعهده گرفت.

امیر قلعه‌نویی در سال 88 پس از قهرمانی با استقلال تهران راهی سپاهانی شد که کار را با بیژن طاهری به عنوان سرمربی موقت فصل را به پایان رسانده بود؛ او به همراه خود بازیکنان مطرح و زیادی را از استقلال به اصفهان برد تا بتواند با این تیم در قواره یک مدعی ظاهر شود.

* دو قهرمانی و 6 سال خاطرات خوش از سپاهان

تیم کهکشانی سپاهان در آن‌ فصل موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و فصل بعد هم برای تکرار عنوان قهرمانی کار دشواری نداشت ولی اصفهان به ژنرال وفا نکرد و او از سپاهان جدا شد تا مدت‌ها هرجا می‌رفت، از خاطرات خوبش در سپاهان و مدیریت این باشگاه و حرفه‌ای بودن آن ذکر خیر کند.

قلعه‌نویی پس از 6 سال دوری از اصفهان، بار دیگر به نصف‌جهان آمد اما این بار سرمربی دیگر نماینده استان یعنی ذوب‌آهن اصفهان شد و توانست با این تیم نائب قهرمانی لیگ برتر و صعود به مرحله بعدی جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کند.

* خاطرات خوش همکاری، سپاهان را به عقب بازگرداند

همین نتایج خوب و علاقه و میل همیشگی این سرمربی به اصفهان، مدیران سپاهان را هوایی کرد در روزهایی که این تیم اسیر نتایج عجیب و غریب و رتبه‌های دور از انتظار هستند، بار دیگر به سراغ ژنرال بروند تا هدایت کشتی طوفان زرد آسیا را به دست گیرد و آن‌ها برای رسیدن به پرافتخارترین تیم لیگ برتر تا پایان فصل و حتی دیدار حذفی جام باشگاه‌های آسیا هم منتظر ماندند.

پس از شکست ذوب‌آهن در دیداری که مستحق شکست هم نبود مقابل استقلال تهران در مرحله یک هشتم نهایی جام باشگاه‌های آسیا، دل قلعه‌نویی با ذوب‌آهن یک دل شد و با فراق بال به پیشنهادش فکر کرد و از آن‌جایی که هزینه‌های گزاف این سرمربی برای تیم در بحران ذوب‌آهن مقدور نبود، قلعه‌نویی تصمیم گرفت که اسباب و اثاثیه‌اش را در اصفهان نگه دارد و بار دیگر خاطرات خوبش را در اصفهان و این بار با سپاهان تکرار کند.

* جیب پرپول برای جبران گذشته

سپاهان هم که در این دو سه فصل اخیر انواع و اقسام نتایج عجیب و غریب را تجربه کرده بود، دیگر دلش نمی‌خواهد بیشتر از این رکوردهایش از بین برود و به دنبال احیای برند تیمی خود است و در این راستا هیأت مدیره دست مدیرعامل با سابقه و قدیمی این باشگاه را باز گذاشته است تا تیمی بدون محدودیت برای فصل آینده راهی رقابت‌ها کند.

امیر قلعه‌نویی به سپاهان آمد درحالی که شاید سخت‌ترین گزینه را انتخاب کرد زیرا اگر او پس از یک نیم فصل توانست به تیم دلخواهش در ذوب‌آهن برسد، این تیم شاکله اصلی خود را سال‌های سال حفظ کرده بود ولی ایجاد اسکلت اصلی در سپاهانی که طی دو سه فصل اخیر کاملا متحول شده است، امری زمان‌بر و دشوار خواهد بود.

البته فوتبال‌دوستان فراموش نکرده‌اند که او استقلال 88 را پس از سه سال حضور در این تیم قهرمان کرد و از روز اول هم گفته بود برای رسیدن به قهرمانی به سه سال زمان نیاز دارم و به قولش وفا کرد؛ نکته‌ای که احتمالا ژنرال هم در سپاهان در فصل اول برای قهرمانی نمی‌آید و این موضوعی است که هواداران این تیم باید از ابتدا به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/63077/ص40/

نظر شما