شناسهٔ خبر: 25696138 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توئیتر به دستور دادستانی فیلتر شده است

دادستان کل کشور گفت: نرم‌افزار توئیتر به موجب دستور دادستانی فیلتر شده است و نمی‌توان رفع فیلتر آن را در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که اخیراً شش وزیر و دو نماینده مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در نامه‌ای خواستار رفع فیلتر از توئیتر شده و اعلام کردند آیا این درخواست مورد قبول واقع می شود، اظهار کرد: دیروز با دو نامه مواجه بودیم که تعدادی از وزاری عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ارایه کردند.

وی ادامه داد: یک نامه جهت رفع فیلتر از توئیتر و طرح در کارگروه بود و نامه دوم هم با شش امضا در رابطه با رفع فیلتر از دو سامانه دیگر بود.

حجت السلام منتظری افزود: این دو‌ سامانه قبلا در کمیته مطرح و فیلتر شده بودند اما توئیتر به موجب دستور قضایی فیلتر شده و به همین جهت قابلیت طرح در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را ندارد و لذا مطرح نخواهیم کرد.

دادستان کل کشور گفت: مادامی که شرایط توئیتر مثل گذشته باشد، دستور قضایی به استحکام خود باقی است.

وی در خصوص رفع فیلتر دو سامانه دیگر مورد درخواست از سوی وزرا گفت: به لحاظ اینکه قابل طرح است در نوبت گذشته بررسی می کنیم.

دادستان کل کشور افزود: حدود یک سال است که وزرای عضو کارگروه را برای آمدن به جلسه دعوت می‌کردیم اما نمی‌آمدند در حالی که جزء وظایف قانونی‌شان بود.

حجت السلام و المسلمین منتظری گفت: اکنون که درخواست خودشان مطرح است، قطعاً آماده حضور در جلسه هستند اما ما هم موضوع را در نوبت می‌گذاریم و به کارهای یک سال گذشته می‌پردازیم تا ان‌شاءالله نوبت طرح این دو موضوع شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما