شناسهٔ خبر: 25696127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سوریه باید به سامانه اس 300 مجهز شود

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سوریه برای سرنگون کردن موشک ها و جنگنده های مهاجم به جنگ افزارهای هوایی دوربرد همانند سامانه موشکی 'اس – 300 ' روسیه نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

العالم - سوریه 

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش خود افزود، حملات هوایی و موشکی علیه سرزمین سوریه بیانگر این واقعیت است که این کشور باید به تقویت پدافند هوایی خود بپردازد. در اینجا این سوال مطرح می شود که سوریه از چه موشک هایی استفاده می کند و آنها را از کجا به دست می آورد؟

مجله 'میلتری ووچ' معتقد است که سوریه احتمالا تجهیزات نظامی پدافند هوایی مورد نیاز خود را از روسیه ، کره شمالی و یا چین تهیه می کند. 

این امکان نیز وجود دارد که سوریه از کره شمالی سامانه KN-06 را دریافت کند که از آن به عنوان سامانه موشکی مشابه ' اس – 300 ' نام برده می شود اما این امکان نیز وجود دارد که کره شمالی حاضر به ارسال سامانه پیشرفته موشکی خود به سوریه نشود از بیم آنکه اسراییل در صورت استقرار آن در سرزمین سوریه بتوانند امکانات و توانایی های آن را ارزیابی کنند.

سوریه همچنین ممکن است جنگ افزار پدافند هوایی مورد نیاز خود را از چین تهیه کند که دارای پدافند هوایی پیشرفته ای همچون سامانه HQ-9 است . چین در گذشته آمادگی خود را برای صادر کردن این سامانه به ترکیه اعلام کرد اما آنکارا تصمیم گرفت به جای آن سامانه ' اس – 400 ' را از روسیه خریداری کند.
به نظر می رسد برای سوریه سامانه HQ-9 بهترین سلاح برای پدافند هوایی محسوب می شود اما به گفته مجله میلتری ووچ این احتمال وجود دارد که چین به شرط دریافت مبلغ این سامانه به طور کامل حاضر به تحویل دادن آن به سوریه شود. 

نظر شما