شناسهٔ خبر: 25696018 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نمرده ام

وی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در داراب افزود: اداره ثبت احوال گرگان هنگام صدور گواهی فوت برای فرد دیگری که با من تشابه نام و نام خانوادگی دارد،

صاحب‌خبر - وی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در داراب افزود: اداره ثبت احوال گرگان هنگام صدور گواهی فوت برای فرد دیگری که با من تشابه نام و نام خانوادگی دارد، شماره ملی اینجانب را قید کرده است.
این شهروند اهل شهرستان زرین دشت فارس گفت: نام پدر فردی که با من تشابه اسم و فامیل دارد و به دلیل بیماری سرطان در گرگان فوت کرده است نورمحمد است و حال آن که نام پدر من غلامعلی است؛ با این وجود در تاریخ 14 فروردین 95 گواهی فوتی با کد ملی اینجانب صادر شده است.
وی اظهار داشت: از زمان صدور این گواهی فوت اشتباه، یارانه، سهام عدالت، بیمه و ارائه دیگر خدمات به اینجانب که با بیماری دست و پنجه نرم می کنم قطع شده است و هیچ کسی هم پاسخگوی من و مشکلاتم نیست.
حسین فوری افزود: 2 سال است بارها و بارها به دادگستری داراب مراجعه کرده ام و حتی قاضی محترم 2 بار رأی به نفع اینجانب صادر کرده است اما متاسفانه تاکنون این موضوع به اصلاح اشتباه صورت گرفته منجر نشده است.
خبرنگار ایرنا حل مشکل این شهروند ساکن داراب را در اداره کل ثبت احوال استان فارس پیگیری کرد و پاسخ شنید که به دلیل آنکه خارج از حوزه جغرافیایی این اداره کل است، امکان اظهارنظر و پیگیری این موضوع را ندارند.
این شهروند ساکن داراب فارس و خانواده اش این روزها در حال دادن هزینه و تحمل مشکلاتی هستند که به واسطه اقدام اشتباه در صدور گواهی فوت به نام سرپرست این خانواده ایجاد شده است.
بنا بر ماده 31 منشور حقوق شهروندی، حق شهروندان است که به اطلاعات شخصی خود که توسط اشخاص و مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات عمومی جمع‌آوری و نگهداری می‌شود دسترسی داشته باشند و در صورت مشاهده اشتباه، اصلاح این اطلاعات را خواستار شوند.
خبرنگاران ایرنا در استان های فارس و گلستان در حال پیگیری این موضوع هستند تا از مشکل این شهروند دارابی گره گشایی شود.
9877/ 2027
انتهای پیام

نظر شما