شناسهٔ خبر: 25695995 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

112 متهم قاچاق کالا و ارز در هرمزگان دستگیر شدند

به گزارش ایرنا، سرهنگ عباسعلی بهدانی فرد عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 48 میلیارد و 848 میلیون ریال کشف

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سرهنگ عباسعلی بهدانی فرد عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 48 میلیارد و 848 میلیون ریال کشف شده است.
وی افزود: عمده کالاهای قاچاق کشف شده شامل مواد دخانی، سوخت، برنج، البسه، احشاق، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی و برخی اقلام دیگر است.
سرهنگ بهدانی فرد خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی هرمزگان در یک هفته گذشته با اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده، 99 دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.
این مقام انتظامی اظهار کرد: در این مدت، 103 فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال و 8 فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال تشکیل شده است.
استان هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در سواحل دو پهنه دریایی خلیج فارس و دریای عمان و فراهم بودن زیرساخت های فرامرزی و داشتن مرزهای طولانی و انجام بیش از 60 درصد تجارت خارجی کشور از این استان، همواره مورد توجه قاچاقچیان جهت انجام فعالیت های قاچاق بوده است.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت ، 13 شهرستان دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت ویژه هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/ 6048
انتهای پیام

نظر شما