شناسهٔ خبر: 25695774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

چهل سال پیش…

تمامی مطالب از روزنامه اطلاعات روز سه‌شنبه۲ خردادماه ۱۳۵۷ (برابر با۱۶ جمادی‌الثانی۱۳۹۸، ۲۴ مه ۱۹۷۸) نقل شده است

صاحب‌خبر -
نامه سفیر ایران در لندن به روزنامه تایمز
روزنامه تایمز چاپ لندن دیروز نامه‌ای از آقای پرویز راجی سفیر ایران در انگلستان چاپ کرده که در آن به مطالب قبلی همین روزنامه پاسخ داده شده بود.
تایمز در مقاله‌ای متذکر شده بود «باید در ایران محیطی به وجود آید و در آن تغییرات سیاسی بصورت متعادل و میانه عملی گردد».
رادیو لندن این خبر را در گفتار دیشب خود پخش کرد و از قول آقای پرویز راجی در همین زمینه توضیح داد: بیان این‌گونه مطالب آسان‌تر از به عمل درآوردن آنست. در شصت سال گذشته کوشش بسیاری در جهت ایجاد اینگونه تغییرات بعمل آمد، اما همیشه با حمله گروه‌های تندرو و چپگرا و دست‌راستی روبرو شد. راجی اضافه میکند «دولت ایران با سرسختی کامل در مقابل خشونت ایستادگی میکند و قانون را باجرا میگذارد».

۲ پارکینگ ۸ طبقه در تهران ساخته میشود
ساختمان دو پارکینگ ۸ طبقه در تهران از جانب شهرداری پایتخت امروز بمناقصه گذاشته شد.
یکی از پارکینگهای چندطبقه شهرداری در فیشرآباد نبش تخت‌جمشید و دیگری در لاله‌زار، محل پارکینگ فعلی بوشهری، احداث خواهد شد.
مطالعه پیرامون ایجاد پارکینگهای چندطبقه در پایتخت سالهاست که در شهرداری تهران جریان دارد و تاکنون نیز نقشه‌های بسیاری بهمین منظور از جانب مهندسین مشاور خارجی و متخصصان ایرانی تهیه و تدوین شده است. معهذا بعلل اعتباری، این هدف تا امروز عملی نشده است.

حمایت ایران و مجارستان از حقوق مردم فلسطین و سیاهپوستان افریقا
در پایان سفر اعلیحضرتین به مجارستان اعلامیه مشترکی همزمان در تهران و بوداپست منتشر شد.
در اعلامیه پس از اشاره به برنامه‌های سفر اعلیحضرتین در مجارستان گفته شده است: طرفین اظهار امیدواری کردند که اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص خلع سلاح بتواند در جهت تسریع گفتگوهای خلع سلاح مؤثر باشد. رهبران دو کشور نسبت به اوضاع خطرناک خاورمیانه ابراز نگرانی نمودند و معتقدند که حل و فصل همه‌جانبه اختلافات در صورتی ممکن است که مفاد قطعنامه‌های شماره ۲۴۲ و ۳۳۸ شورای امنیت اجراء شود و نیروهای اسرائیلی از اراضی اعراب که در سال ۱۹۶۷ اشغال شده خارج شوند و حقوق حقه مردم عرب فلسطین تأمین گردد.

سرپرست جدید دانشگاه آذر آبادگان
تبریزـ خبرنگار اطلاعات:‌ در پی استعفای دکتر منوچهر مرتضوی رئیس دانشگاه آذر آبادگان، دکتر قباد فتحی معاون مالی و اداری این دانشگاه، تا تعیین رئیس جدید، از سوی وزارت علوم و آموزش عالی، با عنوان سرپرست دانشگاه آذرآبادگان انجام وظیفه میکند.
دکتر طباطبائی معاون آموزش دانشگاه آذر آبادگان، با اعلام مطلب بالا، در گفت‌وگویی با خبرنگار اطلاعات در تبریز، گفت: فردا جلسه شورای دانشگاه آذرآبادگان با شرکت معاونان دانشگاه و رئیسان دانشکده‌ها، برای تعیین تکلیف قطعی وضع ترم تحصیلی این دانشگاه، تشکیل میشود و در این جلسه، تاریخ قطعی انجام امتحان از دانشجویان، اعلام خواهد شد.

تغییرات نرخ ارز و طلا
امروز نرخ ارزهای خارجی بشرح زیر در بانکهای کشور کاهش یافت لیره انگلیس ۴۰ دینارـ مارک آلمان فدرال ۳۵ دینارـ فرانک سوئیس ۳۰ دینارـ فرانک فرانسه ۲۵ دینارـ همچنین امروز نرخ طلای شمس در بانکملی ایران کیلوئی دوهزار ریال افزایش یافت و قیمت آن کیلوئی ۴۴۰هزار ریال اعلام شد.

code

نظر شما