شناسهٔ خبر: 25695712 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 روايتي جديد از مذاکره هدايتي با ملي‌پوشان

کارلوس کي‌روش که بعد از اعلام ليست تيم ملي به شدت توسط اصحاب رسانه و فوتبالدوستان تحت فشار قرار دارد، در مصاحبه خود از نقش واسطه‌هايي براي جذب بازيکن در اردوي تيم ملي براي پرسپوليس خبر داد. کارلوس کي‌روش در صحبت هاي اخيرش از حضور حسين هدايتي در يکي از اردوهاي تيم ملي و تغيير نظر دو بازيکن فعلي پرسپوليس براي عقد قرارداد خبر داده که اين مساله جنجال بزرگي را به پا کرده است. کي‌روش بدون اينکه از شخصي نام ببرد درباره فردي گفته که نزديک حسين هدايتي است و رابط حضور او در اردوي تيم ملي بوده است. البته فردي که کي‌روش از او نام مي‌برد ممکن است افشين پيرواني سرپرست تيم ملي در آن مقطع باشد که اين مساله به شدت از سمت نزديکان وي رد شده است. همچنين نام ديگري که به ذهن مي‌آيد هم علي کريمي است که او هم در آن مقطع در تيم ملي حضور نداشت.

اما ماجراي اين انتقال چه بود؟ پرسپوليس در ابتداي فصل شانزدهم به دنبال بازيکناني بود که بتوانند ماموريت نيمه تمام آنها براي دستيابي به قهرماني را ممکن کنند. چهره مدنظر آنها سيدجلال حسيني، وحيد اميري و يک بازيکن ديگر ملي بود. کارلوس کي‌روش که در آن مقطع رابطه خوبي با حسين هدايتي داشت، در بحبوحه فصل نقل و انتقالات، او را که به همراه گرشاسبي در هتل آزادي حضور داشتند به حضور مي‌پذيرد. هدايتي بعد از صرف شام از سرمربي تيم ملي درخواست مي‌کند که با سه بازيکن ديدار داشته باشد. کارلوس کي‌روش اين درخواست را قبول مي‌کند (اين خبري است که مسئولان پرسپوليس آن را تاييد مي‌کنند اما کي‌روش در مصاحبه اخيرش مخالف با آن صحبت کرده است). همچنين نقل شده که در اين ملاقات مهدي تاج نيز حضور داشته و با تعجب از اين اتفاق و واکنش کارلوس کي‌روش به حسين هدايتي مي‌گويد مطمئنا براي سرمربي تيم ملي اينقدر ارزشمند است که چنين درخواستي را قبول کرده است.

محمدعلي ترکاشوند، معاون سابق باشگاه پرسپوليس در اين خصوص اينگونه توضيح داد: «ابتدا بايد بگويم که اين موضوع مربوط به ساعت 1 و نيم نيمه شب نبود و ساعت هشت و نيم شب بود و با يکديگر شام را صرف کردند. حتي آقاي هدايتي بعد از اينکه از ايشان خواست تا با دو بازيکن ملاقات داشته باشد با موافقت کي‌روش مواجه شد. در نهايت اما در آن شب آقاي هدايتي تنها موفق به ملاقات با سيدجلال حسيني شد و وحيد اميري اين ملاقات را نپذيرفت. هدايتي به من گفت چرا قبول نکرده که به او زنگ زدم و گفت "اخلاق کي روش را که مي‌شناسي و نمي‌خواهم مشکلي به وجود بيايد و من مشکلي با شما ندارم و بعد از اردو خدمتتان مي‌رسم و حرف مي‌زنيم." آنجا با سيدجلال حسيني حدود نيم ساعت صحبت شد که فکر نکنم کل ماجرا تا ساعت 9 و نيم شب طول کشيده باشد.» جالب اينکه اشکان دژآگه بازيکن ديگري بوده که هدايتي سعي داشته با او مذاکره کند که البته دژآگه هم اين ملاقات را نپذيرفته است.

هري کين، کاپيتان انگليس در جام جهاني

اتحاديه فوتبال انگليس، تاييد کرد که مهاجم 24 ساله تاتنهام، در پانزدهمين حضور انگليس در جام‌هاي جهاني، کاپيتاني اين تيم را برعهده دارد. گرت ساوتگيت، سرمربي سه شيرها در اين رابطه گفت: «هري بازيکني فوق العاده است که کيفيتي استثنايي دارد. او بسيار حرفه اي است و يکي از مهم ترين مسائل براي کاپيتاني اين است که به يک سري استانداردها پايبند باشد. او بازيکني مطمئن و با استانداردهاي بالاست و اين موضوع، پيامي مهم براي تيم است که کاپيتانش يکي از بهترين بازيکنان جهان خواهد بود. به نظرم در طول 18 ماهي که هدايت انگليس را برعهده داشته ام، او نشان داده که انگيزه بالايي دارد که تيم را رو به جلو پيش ببرد . البته هري حمايت ديگر بازيکنان رهبر تيم را هم دارد. شما با يک کاپيتان خوب به يک تيم بزرگ تبديل نمي‌شويد زيرا تمام بازيکنان بايد ارزش‌ها را به خوبي درک کنند ولي فکر مي‌کنم هري اين توانايي را دارد که چنين مسئوليتي را برعهده بگيرد.»

سرمربي پرسپوليس هم به حرف آمد

برانکو: کي‌روش بايد درباره دعوت نشدن سيدجلال توضيح دهد

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس مي‌گويد کارلوس کي‌روش بايد درباره دعوت نشدن سيد جلال حسيني توضيح دهد.

برانکو ايوانکوويچ، درباره‌ي مباحث مختلفي از جمله تمديد قرارداد با تيم فوتبال پرسپوليس به صحبت پرداخت. او البته درباره خط خوردن سيدجلال حسيني که اين روزها محل بحث زيادي در ميان کارشناسان فوتبالي شده است نيز سخن گفت. بخشي از مهم ترين صحبت هاي برانکو با ايسنا را بخوانيد.

*من قراردادم را تمديد کرده‌ام و همه چيز در اين باره شفاف است. همان طور که مي دانيد وضعيت بازيکنان به گونه‌اي است که پرسپوليس از نقل‌ و انتقالات بازيکن محروم است و نمي‌توانيم بازيکن جديدي را جذب کنيم. وضعيت نگه داشتن بازيکنان فعلي هم در روزهاي آينده مشخص مي‌شود. با برخي از آنها به نتيجه‌ رسيده‌ايم و با برخي ديگر نيز در حال‌ صحبت هستيم که ان‌شاء‌الله تا چند روز ديگر وضعيت آنها معلوم مي‌شود.

*موضوع دعوت نشدن سيدجلال به تيم‌ ‌ملي مربوط است و من سرمربي پرسپوليس هستم. در اين رابطه بايد از سرمربي تيم‌ ‌ملي که کارلوس کي‌روش است سوال کنيد و من نظري در اين باره ندارم.کسي که مسئول تيم‌ ‌ملي است بايد در مورد دعوت نکردن سيدجلال ،کمال کاميابي‌نيا و انصاري توضيح دهد. چرا بايد من در اين باره صحبت کنم؟ من فقط سرمربي پرسپوليس هستم.

مخالفت برانکو با جدايي فرشاد

فرشاد احمدزاده از تيم‌هاي حوزه خليج فارس و اروپا پيشنهاد دارد.

يکي از بازيکناني که در چند روز گذشته شايعات زيادي درباره جدايي اش از پرسپوليس به گوش مي رسد فرشاد احمدزاده است؛ بازيکني که پيش از اين صحبتهايي درباره حضورش در فوتبال اروپا مطرح بود اما حالا چند روزي است که رسانه هاي قطري مدعي اند او به ليگ ستارگان مي رود تا جايگزين سروش رفيعي در الخور شود. موضوعي که باعث ناراحتي برانکو شده و او به باشگاه گفته تحت هيچ شرايطي اجازه جدايي اين بازيکن را ندهد چرا که به جز رفتن محرمي احتمال جدايي محسن مسلمان هم از اين تيم وجود دارد و از آنجايي که تکليف رفع محروميت اين تيم از نقل و انتقالات مشخص نيست، برانکو دوست ندارد که يک بازيکن ديگرش را هم از دست بدهد.

نظر شما