شناسهٔ خبر: 25695596 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرماندار بانک های بانه در پرداخت تسهیلات اشتغالزا تسریع کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه داری اظهار داشت: اشتغال یکی از مهمترین بحث ها در این شهرستان است که باید یک

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه داری اظهار داشت: اشتغال یکی از مهمترین بحث ها در این شهرستان است که باید یک بازنگری اساسی در شیوه برخورد و اجرای طرح های اشتغالزا انجام شود.
وی افزود: در صورتی که برداشت خود از قانون را طوری اعمال کنیم که محدود کننده باشد، ظلم در حق مردم کرده ایم لذا باید برای ایجاد اشتغال تا جایی که امکان دارد، تسهیل گری کنیم.
فلاحی تاکید کرد: بانک ملت استان کردستان 570 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این استان پرداخت کرده ولی حتی یک ریال از سهم شهرستان بانه توسط این بانک هنوز پرداخت نشده است.
وی یادآور شد: فارغ التحصیلات رشته های صنعتی با توجه به دانشی و مهارتی که دارند می توانند به ایجاد اشتغال در شهرستان کمک کنند که برای تحقق این موضوع باید زمینه تولید و اشتغال آنها را فراهم کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در حوزه اعتبارات مشاغل خانگی تاکنون 285 طرح با اعتبار 16 میلیارد و 870 میلیون ریال به چهار بانک عامل معرفی شد که 174 طرح با 2 میلیارد و 80 میلیون ریال پرداخت شده است.
حمید ساعدپناه اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمانی برای پرداخت تسهیلات، باید بانک های توسعه تعاون، صادرات، مسکن و ملت نسبت به پرداخت تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان تایید شده، در اسرع وقت اقدام کنند.
وی افزود: در حوزه اشتغال فراگیر نیز تاکنون 106 طرح با 625 میلیارد ریال اعتبار به بانک های عامل معرفی شده که 6طرح با 20 میلیارد و 30 میلیون ریال پرداخت شده است که در این بخش نیز بانک های عامل در راستای پرداخت تهسیلات ضعیف عمل کرده اند.
ساعدپناه یادآور شد: بانک رفاه 2 طرح با اعتبار 10 میلیارد و پنج میلیون ریال، بانک سپه یک طرح با اعتبار 10 میلیارد ریال و بانک کشاورزی سه طرح با اعتبار 26 میلیارد و 60 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کردند.
وی اضافه کرد: در حوزه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی تاکنون 100 طرح با اعتبار 194 میلیارد ریال بررسی شده که 62 طرح با اعتبار 50 میلیارد ریال تایید و به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، تاکنون 77 نفر در سامانه رصد ویژه ثبت نام متقاضیان ایجاد اشتغال در کشور نام نویسی کرده اند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام

نظر شما