شناسهٔ خبر: 25695489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

کرملین: تحریم‌های آمریکا به کل دنیا آسیب می‌زند

ايسنا : سخنگوی کرملین با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش، گفت که این تحریم‌ها به کل دنیا آسیب می‌زند.

صاحب‌خبر -

 خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به تحریم‌های ضدروسی آمریکا، اظهار کرد: ما هرگز این تحریم‌ها را آغاز نکرده‌ایم.

این سخنگو تصریح کرد: ما چنین تحریم‌هایی را غیرقانونی می‌دانیم و معتقدیم که این تحریم‌ها نه‌تنها برای مردم دو کشور آسیب‌زننده است بلکه به کل دنیا آسیب می‌زند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و افراد مرتبط با این کشور در پاسخ به بحران در اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ را یک سال دیگر تمدید کرد.

دونالد ترامپ که بر اساس قانون فوریت‌های ملی در آمریکا می‌بایست تصمیمش را در قالب نامه‌ای اعلام می‌کرد، در یک نامه به کنگره آمریکا اطلاع داد که کاخ سفید همچنان وضعیت در اوکراین را به عنوان یک "تهدید غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا" همان طور که در فرمان اجرایی ۱۳۶۶۰ باراک اوباما مورد اشاره قرار گرفته، تلقی خواهد کرد.

آمریکا طی سال‌های گذشته به تدریج فهرست افراد و سازمان هایی را که در ارتباط با این تحریم‌ها علیه روسیه تعیین شده‌اند، افزایش داده و در آخرین مورد در ژانویه ۲۰۱۶، اقدام به اضافه کردن ۲۱ فرد و ۹ شرکت دیگر به این فهرست کرد.

 

نظر شما