شناسهٔ خبر: 25695340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دیپلمات سابق آلمانی:

آمریکا اروپایی مطیع می خواهد برجام بهانه است

« اُوه کارستن» دیپلمات سابق آلمانی در گفتگو با رادیو آلمان ضمن اشاره به واکنش های موجود درباره خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران اظهار داشت که واشنگتن بدنبال اروپایی مطیع و رام است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) « اُوه کارستن» دیپلمات سابق آلمانی در گفتگو با رادیو آلمان در خصوص سیاست های آمریکا گفت: نباید فراموش کنیم که آمریکا زمانی تن به انجام وظایف بین المللی خود می دهد که نفع و سودی عایدش شود. 

 

وی در ادامه با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران تاکید کرد: اروپا برای حفظ این توافق تلاش می کند و این به مذاق آمریکایی ها خوش نمی آید. رئیس جمهوری آمریکا در پی تهدیدهای خود علیه اروپا مبنی بر قطع همکاری های اقتصادی با کشورهایی که به همکاری های خود با ایران ادامه دهند، هدف بزرگی را دنبال می کند. 

 

این سیاستمدار آلمانی در توضیح گفته خود افزود: آمریکا به این واسطه در پی آن است تا اروپا را مطیع خود کند. آنچه در این میان سوژه اصلی آمریکا است، توافق هسته ای ایران نیست.سوژه اصلی این است که آمریکا اروپایی مطیع و رام می خواهد تا مجری سیاست هایش در عرصه بین المللی باشد. 

 

کارستن ابراز امیدواری کرد که شرایطی فراهم شود تا با کمرنگ شدن اشتباهات ترامپ دمکراسی واقعی احیا شود. 

 

 

انتهای پیام/م.ش/۳۰

نظر شما