شناسهٔ خبر: 25695277 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

نتايج اوليه انتخاب رشته کنکور دکتري 97 اعلام شد

صاحب‌خبر -

سازمان سنجش فهرست اسامي معرفي‌شدگان چندبرابر ظرفيت همراه با برنامه زماني مراجعه و مدارک موردنياز براي شرکت در مرحله دوم آزمون ورودي دوره دکتري «Ph.D» نيمه متمرکز سال 1397 را منتشر كرد.

برنامه زماني مراجعه و مدارک موردنياز براي شرکت در مرحله بررسي سوابق آموزشي، پژوهشي و فناوري، مصاحبه علمي و سنجش عملي آزمون ورودي دوره دکتري «Ph.D» نيمه متمرکز سال 1397 در سايت سازمان سنجش منتشر شده است.

داوطلباني که در کدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم هستند مي توانند باتوجه به برنامه زماني شرکت در مرحله دوم آزمون (مرحله ارزيابي تخصصي) که در سايت سنجش درج شده است، با همراه داشتن مدارک لازم براي انجام مصاحبه به هر يک از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مراجعه کنند.

داوطلب بايد با مراجعه به لينک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در سايت سازمان سنجش از تاريخ اول تا بيستم خرداد 97 با پرداخت 350 هزار ريال (35 هزار تومان) به صورت اينترنتي، فرم بررسي صلاحيت عمومي را تکميل و کد پيگيري دريافت کنند. داوطلباني که نسبت به تکميل فرم بررسي صلاحيت‌هاي عمومي اقدام نکنند از گزينش نهايي حذف خواهند شد.

گزينش نهايي داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهايي حاصل از نمره علمي آزمون متمرکز (نمره کل اوليه- 50 درصد در شيوه پذيرش آموزشي- پژوهشي و 30 درصد در شيوه پذيرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزيابي تخصصي (مطابق با مفاد مندرج در بند 2-12 صفحه 9 دفترچه‌ شماره 1 آزمون)، حدنصاب تعيين شده توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در هر کدرشته محل و با توجه به اولويت کدرشته‌محل‌هايي که براي مصاحبه معرفي شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

کليه داوطلباني که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌هاي تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي در سايت دانشگاه آزاد کرده اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگي انجام مراحل ارزيابي تخصصي از داوطلبان و ساير مراحل گزينش به سايت آن دانشگاه مراجعه کنند.

مدارکي که داوطلبان داراي حدنصاب بايد همراه خود داشته باشند:

1- اصل مدرک کارشناسي ارشد (فوق ليسانس) يا کارنامه ريزنمرات .

داوطلباني که دانشجوي سال آخر دوره کارشناسي‌ارشد و يا دکتري حرفه‌اي بوده و حداکثر تا تاريخ 31 شهريور 97 فارغ‌التحصيل مي‌شوند (اصل گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه 39 دفترچه راهنماي شرکت در آزمون مذکور و يا فرم مندرج در صفحه 94 دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي).

2- اصل مدرک کارشناسي (ليسانس) يا کارنامه ريزنمرات.

آن‌دسته از داوطلباني که فارغ‌التحصيل دوره کارشناسي ناپيوسته هستند علاوه بر اصل مدرک کارشناسي ناپيوسته بايد اصل مدرک کارداني را نيز ارائه کنند.

کساني که به دلائلي قادر به ارائه اصل مدرک يا مدارک‌ مندرج در بندهاي 1 و 2 فوق نيستند، لازم است اصل گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

3- اصل شناسنامه و يا کارت ملي براي تطبيق مشخصات شناسنامه‌اي معرفي شده با مشخصات اطلاعات ارسالي از سوي اين سازمان.

4- اصل گواهي مبني بر اينکه عضو هيئت علمي «رسمي- قطعي» و يا «رسمي- آزمايشي» تابعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بوده که به تاييد بالاترين مقام مسئول نيز رسيده باشد، براي آن‌دسته از افرادي که از امتياز مربي در اين آزمون استفاده کرده‌اند.

5- کليه مستندات مربوط به سوابق علمي، آموزشي و پژوهشي و تحقيقاتي.

با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالي يا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالي، تغييراتي در ظرفيتهاي بعضي از کدرشته‌محلها صورت گرفته است که تعداد داوطلبان قبولي براساس ظرفيت نهايي صورت خواهد گرفت.

براساس اعلام دفتر گسترش آموزش عالي، کدرشته محل‌هاي 5583 و 5587 مربوط به دوره‌هاي روزانه و نوبت دوم دانشگاه تهران از رديف رشته‌هاي آزمون حذف شده‌اند و لذا در کدرشته‌هاي محل‌هاي مذکور پذيرشي صورت نخواهد گرفت.

تمامي داوطلباني که انتخاب رشته کرده‌اند، وضعيت علمي آنها در کارنامه در هريک از کدرشته‌محل‌هاي انتخابي منعکس شده است، چنانچه داوطلبان درخصوص کارنامه نتايج انتخاب رشته سوالاتي داشته باشند، لازم است حداکثر تا تاريخ 10 خرداد 97 منحصراً از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي مندرج در سايت اين سازمان تقاضاي خود را ارسال کنند.

به تقاضاهايي که به نحو ديگري و يا بعد از تاريخ فوق ارسال شود، پاسخ داده نخواهد شد.

نظر شما