شناسهٔ خبر: 25695265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان|عدم‌نظارت جدی بر بازار موجب نگرانی مردم شده است

R7860/P1377/S6,67/CT11

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با ابراز "دیده می‌شود که بدون هماهنگی با دستگاه‌های متولی و اجرایی شاهد افزایش قیمت و احتکار بعضی از کالاها در بازار هستیم" گفت: این عدم‌کنترل و نظارت باعث نگرانی جدی مردم در شهرها و روستاها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حمید ملانوری امروز عصر در جلسه بررسی وضعیت بازار و اتخاذ راه‌کارهای مناسب، فوری و قاطع مبارزه با احتکار و گرانفروشی با بیان اینکه دشمنان در داخل کشور به‌دنبال بزرگنمایی حتی چالش‌های کوچک‌اند اظهار داشت: دشمنان نظام به‌دنبال تضعیف فضای امنیتی و اعتماد عمومی کشور به هر صورت هستند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با ابراز اینکه مقام معظم رهبری همواره بر کنترل بازار تأکید داشتند گفت: تأکید رهبری بر این است بازار به‌نحوی کنترل شود که مردم در تأمین کالاهای اساسی خود دچار چالش و مشکل نشوند و دولت هم به‌صراحت اعلام و بخشنامه کرده باید در بازار نظارت جدی صورت گیرد.

وی با تصریح به اینکه "متأسفانه دیده می‌شود که بدون هماهنگی با دستگاه‌های متولی و اجرایی شاهد افزایش قیمت و احتکار بعضی از کالاها در بازار هستیم" عنوان کرد: این عدم کنترل و نظارت باعث نگرانی جدی مردم در شهرها و روستاها شده است.

ملانوری با اشاره به اینکه نرخ شن و ماسه باید به قیمت قبل خود برگردد گفت: این افزایش قیمت بر اساس دستورالعمل رعایت حقوق مصرف کنندگان نیست و این افزایش قیمت باعث اعتراضات و اختلال در نظم بازار شده است.

در این جلسه مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مهمترین چالش اقتصادی را تعیین قیمت واحدهای تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: در سنوات قبل کمیسیون نظارت، برای واحدهای تولیدی تعیین قیمت می‌کرد اما در حال حاضر این مسئله به خود واحدها محول شده و زمینه‌ساز مشکلات زیادی در بازار برای مصرف‌کنندگان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بازگشت به حالت قبل را تنها راه درمان شرایط موجود دانست و افزود: کرمان این آمادگی را دارد تا در کشور و با استفاده از سیستم قیمت‌گذاری قبل عمل کرده و نتیجه آن بررسی شود.

انتهای پیام/ش*

نظر شما