شناسهٔ خبر: 25695206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اجتماع عظیم اربعین، نماد همبستگی بی نظیر جهان اسلام است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اجتماع عظیم اربعین حسینی، عظمت، قدرت، عشق و علاقه مسلمانان و تقوای الهی آنان را به نمایش می گذارد و به عنوان شعار و نماد همبستگی جهان اسلام تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در نخستین جلسه ستاد اربعین آذربایجان غربی افزود: پیاده روی اربعین و عزاداری در این راه مورد توجه خداوند متعال است و باید موکب داران و زائران اتحاد، صمیمیت و دوستی خود را حفظ و گسترش دهند.
وی ادامه داد: باید مسوولان استانی تلاش کنند هزینه سفر زائران کاهش یابد تا علاقه مندان بتوانند به راحتی و به دور از هر گونه مانعی در این سفر معنوی حضور یابند.
وی افزود: سال های گذشته ستاد اربعین آذربایجان غربی در بحث اطلاع رسانی ضعیف عمل کرده است و باید در سال جاری این بخش تقویت شود و تلاش های خادمین اربعین حسینی به درستی در جامعه منعکس شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در روند برگزاری مراسم اربعین، برخی اوقات سوء استفاده هایی توسط برخی افراد سودجو انجام می گیرد که باید با این مساله برخورد جدی شود.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای برگزاری هرچه بهتر پیاده روی اربعین افزود: امروز موضوع پیاده روی اربعین حسینی، مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته و باید طوری برنامه ریزی کنیم که از مسائل حاشیه ای و اختلاف برانگیز پرهیز و مراسم اربعین به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: باید نقاط قوت وضعف ستاد اربعین سال های گذشته را بررسی کنیم و در سال جاری این نقاط برطرف شود تا در اعزام زائران مشکلی نداشته باشیم.
وی ادامه داد: در صدد هستیم مشکل وجود دفتر نمایندگی کنسولگری عراق را برای صدور ویزای اربعین در ارومیه حل کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در ابتدای این جلسه گفت: مرز خسروی برای تردد مسافران آذربایجان غربی در سال جاری تدارک دیده شده است و در تلاش هستیم تا زیر ساخت های این منطقه را تقویت کنیم.
علیرضا رادفر بیان کرد: مراسم اربعین نماد حضور جمعینی در کل دنیاست و باید زائران و مسوولان با هماهنگی و قدرت بالایی در این مراسم حضور داشته باشند.
به گزارش ایرنا در این جلسه چگونگی رسیدگی به وضعیت موکب داران و صدور مجوز برای برپایی موکب، توجه به صدور ویزا و رسیدگی به زیرساخت های مرز خسوری مورد بررسی قرار گرفت.
همایش عظیم پیاده روی اربعین همایشی است که آذربایجان غربی نیز به همراه سایر استان های کشور در برگزاری آن مشارکت فعالانه داشته است.
این پیاده روی در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان از نجف تا کربلا برگزار می شود.
8135/2093

نظر شما