شناسهٔ خبر: 25695179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون شبکه بهداشت دیر خبر داد؛

بهره‌برداری از سه پروژه بهداشتی درمانی بردخون در هفته دولت

بوشهر - معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در هفته دولت امسال سه پروژه در حوزه سلامت بخش بردخون افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ناظمیان‌پور بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری بخش بردخون با اشاره به شعار امسال روز جهانی فشارخون اظهار داشت: شعار  امسال روز جهانی فشار خون «از مقدار فشارخون مطلع باشید» است و این در حالی است که بیش از نیمی از بیماران فشارخونی از بیماری خود بی‌اطلاع‌اند.

وی افزود: این عدم آگهی از وضعیت فشارخون، سلامت آنان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد که سکته‌های مغزی یکی از این عوارض است.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت از میزان فشارخون خود مطلع شوند، گفت: انجام مراقبت‌های سلامتی برای تمامی گروه‍‌های سنی رایگان است و میان‌سالان و سالمندان که در معرض بیشتر بیماری فشارخون هستند با مراجعه به این محل‌ها خدمات بهداشتی متناسب با گروه سنی خود دریافت کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به پروژه‌های حوزه سلامت در بخش بردخون اظهار کرد: در هفته دولت امسال سه پروژه در حوزه سلامت بخش بردخون افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

ناظمیان‌پور با بیان این که دولت در حوزه سلامت گام‌های بلندی در بخش بردخون برداشته است اضافه کرد: خانه بهداشت آبکش، خانه بهداشت شهنیا و پایگاه اورژانس ۱۱۵ بردخون سه پروژه‌ای اند که تلاش می‌شود عملیات اجرایی آنها به اتمام و در هفته دولت به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه تأمین سلامت جامعه تنها از طریق مراکز بهداشت و درمان محقق نمی‌شود، اظهار کرد: تامین و ارتقای سلامت جامعه نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای بین‌ بخشی و خود مردم است.

وی با تاکید بر مقابله با سگ‌های ولگرد، در خصوص کمیته اتلاف حیوانات زیانکار گفت: متولی این کمیته شهرداری و دهیاری‌ها هستند و شبکه بهداشت و درمان به عنوان عضوی از این کمیته در کنار دیگر اعضا آماده هرگونه همکاری با این مجموعه است.

نظر شما