شناسهٔ خبر: 25695132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مکرون با محوریت ایران و سوریه به روسیه می رود

رییس جمهوری فرانسه در حالی با دعوت رسمی همتای روسی اش راهی روسیه می شود، که موضوع ایران و سوریه، از مهمترین محورهای گفت و گوهای وی در این کشور خواهد بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مکرون با محوریت ایران و سوریه به روسیه می رود

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، امانوئل مکرون روز پنجشنبه پیش رو برای نخستین بار بعد از انتخابش به عنوان رئیس جمهوری فرانسه برای دیداری دو روزه راهی روسیه می شود. 
مکرون در این سفر امیدوار است بتواند با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، به نقاط مشترکی در زمینه پرونده های مهم بین المللی از جمله ایران و سوریه، با وجود اختلافات زیاد، دست یابد. 
مکرون روز پنجشنبه در کاخ کنستانتین با پوتین دیدار و گفت وگو خواهد کرد. دیدار با اعضای جامعه مدنی روسیه یکی دیگر از برنامه های مکرون اعلام شده است. 
همچنین بر اساس اعلام کاخ الیزه، مکرون در این سفر به مسکو نخواهد رفت. وی در بیست و دومین نمایشگاه اقتصادی سن پترزبورگ شرکت خواهد کرد. مکرون به همراه نخست وزیر چین مهمانان افتخاری این نمایشگاه هستند. 
کاخ کرملین اعلام کرد پیش از مسائل دو جانبه موضوع های بین المللی از جمله توافق هسته ای ایران و حل بحران سوریه و اوکراین مطرح خواهد شد. 
کاخ الیزه هم اعلام کرد مکرون تمایل دارد دیداری سازنده برای دستیابی به مسائل مشترک داشته باشد. ما این مذاکرات را با چشمان باز و آگاهی از مشکلات موجود انجام خواهیم داد.
گفته می شود یکی دیگر از ماموریت های خطیر مکرون در روسیه، آشتی دادن اروپا و مسکو است که پس از الحاق شبه جزیزه کریمه به اوج خود رسیده است.
خبرگزاری فرانسه ادامه داد: پس از خروج آنی آمریکا از توافق هسته ای با ایران، مقامات اروپا و روسیه بدون ذکر راهبردهای خود، قاطعیت خود را برای نجات توافق هسته ای ایران اعلام کردند.
روسیه که رابطه نزدیکی با ایران دارد می خواهد توافق قبلی حفظ شود در حالی که فرانسه به دنبال توافقی گسترده تر است که فعالیت های هسته ای ایران پس از سال 2025، برنامه موشک های بالستیک ایران و همچنین حضور این کشور در برخی کشورهای خاورمیانه از جمله یمن و سوریه را هم در بر بگیرد. 

نظر شما