شناسهٔ خبر: 25695051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| پدران و مادران شهدا سرمایه‌های عظیم میهن اسلامی هستند

R41346/P1377/S6,51/CT11

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه پدران و مادران شهدا سرمایه‌های عظیم میهن اسلامی هستند، گفت: یکی از مسائلی که جوامع بشری را تهدید می‌کند تحکیم و مدیریت خانواده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنجان، حجت‌الاسلام داود صائبی عصر امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر حاج جواد حسن‌خانی پدر شهیدان نصرالله و حسین حسن‌خانی‌ریزی اظهار داشت: همواره شنیده‌ایم که فرزند صالح گلی از گل‌های بهشت است و قطعا شهیدان خوشبوترین و زیباترین گل‌های عالم هستی هستند که تنها برای مدت زمانی کوتاه در زمین خاکی به ودیعه گذاشته شده‌اند.

وی افزود: شهدای والامقام ما در باغ زندگی زنان و مردانی رشد کرده و تربیت شده‌اند که باغبانانی دلباخته حریم اهل بیت (ع) بوده و به برکت وجود پدران و مادران شهدا است که توانستند به خوبی تربیت ایشان را به سرانجام برسانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: فرزند صالح ثمره تربیت اسلامی است و پدران و مادران در این مهم نقش تاثیرگذاری دارد اما امروز با کمال تاسف یکی از مسائل دردآوری که جوامع بشری را تهدید می‌کند مسئله تحکیم و مدیریت خانواده است که باید به آن توجه داشت.

وی بیان کرد: بصیرت و روحیه استقامت و حمایت پدران و مادران شهدا سبب شد تا فرزندان آنها برای حفظ دین جان خود را فدا کنند و ما امروز در تشییع پیکر حاج جواد حسنخانی شاهد هستیم که پدران و مادران شهدا را از دست داده‌ایم اما آنهایی که هستند نعمتند و ما باید از این ولی نعمتان مکتب تربیتی اشان را فرا بگیریم.

مطالعه سبک زندگی شهدا بسیاری از مشکلات خانواده‌ها را برطرف می‌کند

شهردار زرین شهر نیز در این مراسم گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی از تربیت اسلامی هستند که پدران و مادران شهدا با خون دل توانستند فرزندانی صالح و با بصیرت را تربیت کنند که در نهایت سبب افتخار و سربلندی خود و میهن اسلامی شوند.

میثم محمدی با اشاره به اینکه پدران و مادران شهدا سرمایه‌های عظیم کشورمان هستند، بیان کرد: شهدا و خانواده‌های شهدا همیشه بهترین سرمایه‌های تربیتی به شمار می‌آیند و قطعأ مطالعه سبک زندگی آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های امروز خانواده‌های ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی را حل کند چراکه امروز خانواده مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم هستند و دشمن با برنامه ریزی های دقیق سعی در تاثیرگذاری در ابعاد مختلف زندگی خانواده‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت کاملی که امروز ما در کشور ایران با وجود اوضاع و احوال کشورهای دنیا به ویژه کشورهای منطقه از آن برخوردار هستیم، مدیون مجاهدت شهیدانی است که با حضور در صحنه‌های دفاع مقدس، آرامش را به ما هدیه دادند که این موضوع، وظیفه ما را در مقابل آنان برای ادامه راهشان، چند برابر می‌کند.

شهردار زرین شهر افزود: اگر امروز ما در برابر قدرت‌های پوشالی دنیا ایستاده‌ایم و آن‌ها مجبور شده که در مقابل عزت و سربلندی ایران اسلامی به‌زانو دربیایند به دلیل مجاهدت شهدای عزیز و خط شکن و ایستادگی و مقاومت خانواده‌های آنها بوده است.

محمدی تصریح کرد: ما امروز باید با نصب‌العین قرار دادن تذکرات و نکات بیان شده از سوی مقام معظم رهبری و با تأسی به شهدای گرانقدر و مرام و روش آنان؛ مدیریت جهادی مورد نظر آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در تمام عرصهها به سمت پیش رفت همه جانبه کشور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: خانواده شهدا نیز در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، نشان دادند که هیچگاه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را رها نکرده و نخواهند کرد و حاضر هستند تا آخرین لحظه پا در رکاب ولایت باشند و امروز ما نیز وظیفه داریم که با خدمت صادقانه و شبانه روزی به آحاد مردم قدردان خون شهدا و فداکاری و صبوری پدران و مادران آنان باشیم.

شهردار زرین‌شهر با تسلیت درگذشت پدر شهیدان حسنخانی، بیان کرد: حاج جواد حسنخانی پدر بزرگوار شهیدان سرافراز نصرالله و حسین حسنخانی از جمله پدرانی بود که خالصانه و برای رضایت خداوند متعال با ایمانی راسخ و با تکیه بر آموزه‌های اهل بیت (ع) و مکتب عاشورا از فرزندان برومند و عزیزترین سرمایه‌های خود بودند گذشت تا روح قدسی جوانان برومندش، حافظ و پاسدار نظام و میهن اسلامی باشند و آنها نیز با شهادت خود، به فرهنگ ایثار و جهاد تجلی بخشیدند.

فرهنگ ایثار و شهادت سبب بقای اسلام است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان نیز اظهار داشت: دفاع مقدس نقطه عطف و درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی است که بالاترین نقش را در ترویج و تقویت روحیه ایثار و شهادت دارد چراکه شهدا و خانواده‌های آنها با روش تربیتی خود که همان از خودگذشتگی و ایثار است حیاتی دوباره به جامعه بخشیدند.

مصطفی حبیب الهی افزود: آنچه سبب بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است چراکه این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که پدران و مادران شهدا به آن توجه ویژه ای داشتند و فرزندان خود را به درستی تربیت کرده و راهی جبهه های حق علیه باطل کردند.

وی بیان کرد: خانواده معظم شهدا سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی برای جامعه هستند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امروز به فضل همین شهادت‌ها و به برکت خون شهدا ملت ما ملت سربلند و آبرومندی است و ملت‌ها آبرو و عزت را این گونه باید پیدا کنند چراکه  فرهنگ دفاع مقدس درس آزادی و آزادگی با الهام گیری از اسلام ناب و اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای جهانیان به ارمغان آورده است.

رئیس بنیاد شهید لنجان گفت: بنابراین بنابراین تکریم خانواده شهدا، تجلیل از انسانیت و ایثار است چرا که آنان کسانی هستند که در برابر ناملایمات و سختی‌ها، صبر و مقاومت کرده‌اند و همگان باید احترام خانواده شهدا را حفظ کنند.

وی خاطرنشان عنوان کرد: تکریم از خانواده شهدای انقلاب اسلامی تشکر از زحمات آنها در راستای حفظ اسلام و انقلاب و سرمایه‌ای است که سبب گسترش فرهنگ شهادت طلبی می‌شود و کشور را در مقابل تهدیدات احتمالی دشمنان بیمه می‌کند، شهیدان و خانواده‌های آنها باعث افتخار و عزت کشور هستند و ما نیز بر سر سفره آنها نشسته ایم و از رشد و بالندگی ایران اسلامی از برکت ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان است.

حبیب‌الهی خاطرنشان کرد: از دست دادن پدران و مادران شهدا بسیار دردآور است، و متاسفانه شب گذشته حاج جواد حسن خانی پدر شهیدان نصرالله و حسین حسنخانی ریزی پس از تحمل رنج بیماری در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست و امروز شاهد تشییع پیکر این پدر بزرگوار هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی بر جامعه‌ی اسلامی ما،وجود پدران و مادران شهداست و باید قدر آنها را دانست و تا زمانی که در قید حیات هستند از تجربیات آنها بهره‌مند شد.

رئیس بنیاد شهید لنجان گفت: امروز قدرشناسی و سپاسگزاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید به عنوان یک ارزش در میان مردم ترویج پیدا کند تا شرمنده شهدا نشویم.

انتهای پیام/ش

نظر شما