شناسهٔ خبر: 25694959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گردشگری اولویت اصلی سرمایه گذاری در مهاباد تعیین شده است

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد با اشاره به جایگاه گردشگران در تبیین ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی هر منطقه گفت: با توجه به این اهمیت، گردشگری اولویت اصلی سرمایه گذاری در این شهرستان تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

ایرج شجاعی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش میراث فرهنگی و گردشگری مهاباد افزود: این شهرستان ظرفیت های بسیار زیاد گردشگری را در اختیار دارد که باید با همه توان، این ظرفیت ها را به شهروندان و گردشگران بشناسانیم.
وی ادامه داد: بازدید 28 هزار نفر از تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد در ایام نوروز، ظرفیت گردشگری بازار این شهر و وجود غار سهولان و سد مهاباد نمونه هایی از ظرفیت گردشگری این شهرستان است.
وی اضافه کرد: گردشگران فرهنگ و آداب رسوم کشور را بدون هزینه تبلیغ به سایر نقاط جهان و کشور منتقل می کنند.
وی بیان کرد: نقش نهادها و تشکل های مردمی در اجرای برنامه های ایام تعطیلات تابستانی و ارائه خدمات رفاهی برای مسافران بسیار اساسی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد نیز در این مراسم گفت: کسب مقام دوم استان در میزان بازدید گردشگران از این شهرستان نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگری در این منطقه است.
آرش شهابی بیان کرد: اجرای 697 ساعت برنامه فرهنگی و 20 برنامه موسیقی در خلال بازدید گردشگران از مهاباد جذابیت این بازدید ها را افزایش داده بود.
وی همچنین با اشاره به لزوم حفاظت از میراث فرهنگی افزود: در سال گذشته بیش از 50 مجرم در حوزه آثار میراث فرهنگی و اشیا قیمتی دستگیر، ادوات و وسایل حفر و یک دستگاه لودر کشف و ضبط شده که یک تا 11 سال زندان برای آنها در نظر گرفته شده است.
سرهنگ رضا ظهیریان فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به کاهش سرقت و تصادفات در ایام نوروز گفت: برای رعایت حال مسافران از توقیف خودروهای تا سقف 10 میلیون ریال خلافی خودداری شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز در این مراسم گفت: بیش از 50 درصد مسافران فرهنگی حداقل یکبار به این شهرستان مسافرت کرده بودند.
کامبیز شاوله با اشاره به رتبه اول مهاباد در اسکان میهمانان فرهنگی افزود: 60 نفر از کارکنان آموزش و پرورش در 2 گروه 30 نفره در طرح اسکان میهمانان نوروزی فعالیت داشتند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد نیز در این مراسم گفت: طرح نظارت ویژه بر بازار در ایام عید از تاریخ 15 بهمن ماه سال گذشته تا 31 فروردین به مدت دو ماه و نیم در قالب چهار گروه 2 نفره اجرا کردند.
صادق قادری ادامه داد: در این مدت بازرسی های مشترک با اداره تعزیرات، بهداشت و درمان و نماینده فرمانداری از مناطق تفریحی ،اقامتی، هتل ها و غذاخوری ها انجام شده است.
وی با اشاره به افزایش 70 درصدی بازرسی در ایام عید امسال، گفت: نوروز امسال 335 پرونده تخلفی با ارزش یک میلیارد و 650 میلیون ریال تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.
به گزارش ایرنا امسال شهرستان مهاباد با حدود 520 هزار نفر گردشگر نوروزی در رتبه دوم تعداد گردشگران آذربایجان غربی قرار گرفت.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093

نظر شما