شناسهٔ خبر: 25694946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عراق پس از انتخابات|تأکید العبادی بر همسویی با ائتلاف «سائرون»/ سفر نماینده ترامپ به سلیمانیه/دیدار هیئت کردها با مقتدی صدر

R36348/P36355/S8,90/CT10

نخست‌وزیر عراق گفت که بین ائتلاف النصر و ائتلاف سائرون برای تشکیل دولتی قوی، همسویی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت: ما برای تشکیل دولتی قوی و تکنوکرات، تقریباً با ائتلاف سائرون همسو هستیم.

وی افزود: ما تکرار انتخابات را بعید می‌دانیم و باید درباره نتایج نهایی خوب تحقیق به‌عمل آید.

نخست‌وزیر عراق همچنین از کمیساریای عالی مستقل انتخابات خواست که در بررسی اعتراضات به نتایج انتخابات، بی‌طرفی در پیش گیرد.

العبادی افزود: موفق به برقراری امنیت در مرزهای با سوریه و نابودی داعش در منطقه "أعالی الفرات" شدیم.

دیدار مقتدی صدر با یک هیئت کُرد

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق امروز با هیئتی از حزب دموکرات کردستان دیدار کرد.

وی در این دیدار بر وحدت مواضع کُردها در قبال حوادث و تحولات تأکید کرد و گفت: دولت در آینده باید همه مشکلات باقی‌مانده را با برادران کُرد حل کند و با همه مردم عراق، پدرانه تعامل داشته باشد.

دیدار سفیر ترکیه در عراق با عمار حکیم

سید عمار الحکیم رئیس جریان الحکمه عراق در دیدار با "فاتح یلدز" سفیر ترکیه در عراق گفت که ثبات عراق به‌نفع امنیت و ثبات منطقه است.

وی بر اهمیت تصمیم عراق برای تشکیل دولت آینده بر اساس منافع ملی و برنامه‌ریزی و طبق جدول زمانی مشخص تأکید کرد.

سفر نماینده ترامپ به سلیمانیه

برت مک گورک نماینده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه با رهبران برجسته‌ترین احزاب کُرد در استان سلیمانیه عراق دیدار کرد.

نماینده ترامپ همچنین با رهبران چهار حزب کُردی که به نتایج انتخابات پارلمانی عراق اعتراض دارند، دیدار کرد.

دیدار مقتدی صدر و اسامه النجیفی

مقتدی صدر رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف السائرون امروز سه‌شنبه در محل اقامت خود در بغداد با اسامه النجیفی رئیس ائتلاف "القرار" دیدار کرد.

صدر در این دیدار ضمن تشریح دیدگاهش درباره آینده گفت: در آینده باید راهی ملی و خالص به‌دور از تنگ‌نظری در پیش بگیریم و خواسته‌های شهروندان در برخورداری از زندگی در سایه صلح و امنیت را محقق کنیم.

دیدار نوری المالکی با هیئت مسعود بارزانی

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون امروز سه‌شنبه با هیئت حزب دموکرات کردستان که به بغداد سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در دفتر نوری المالکی برگزار شد، درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و مرحله بعد از انتخابات پارلمانی بحث و تبادل نظر شد.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت همکاری مشترک بین همه گروه‌های ملی برای تحقق اهداف مورد نظر و تلاش مشترک برای آغاز مرحله جدید تأکید کردند.‎

انتهای پیام/*

 

نظر شما