شناسهٔ خبر: 25694875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

کارت شناور طرح ترافیک وجود ندارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:طرح ترافیک شناور وجود ندارد و خرید و فروش آن کلاهبرداری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

شصت و پنجمین جلسه علنی امروز شورای شهر تهران برگزار شدو  پورسیدآقایی مجری طرح جدید ترافیک که انتقادات زیادی به وی وارد است امروز در شورا حاضر شد و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر خرید و فروش طرح شناور گفت: این موضوع کلاهبرداری است و امروز چیزی به عنوان کارت شناور وجود ندارد بلکه مجوزهای سیاری به یکسری از دستگاه‌ها داده شده است که روزی یک بار می‌توانند از آن استفاده کنند و وجه لازم را نیز باید پرداخت کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: مردمی که از طرح جدید اطلاع کافی و لازم ندارند مورد کلاهبرداری در این خصوص قرار می‌گیرند چرا که در سال‌های قبل کارت‌های شناوری وجود داشت که سه خودرو می‌‌توانست همزمان وارد طرح ترافیک شود و در طول سال نیز وجهی از آنها دریافت نمی‌شد. در حال حاضر نیز عده‌ای که اطلاع لازم را از طرح جدید ندارند توسط سودجویان در این خصوص مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

او افزود: مورد دیگری که با آن مواجه شدیم سهمیه آژانس‌ها بود. بر اساس مصوبه شورای شهر تهران هزینه آژانس‌ها در طرح ترافیک جدید نصف می‌شود و متأسفانه تعداد معدودی از دارندگان آژانس‌ها از سهمیه آژانس سوءاستفاده می‌کنند و با پلیس هماهنگ شده‌ایم که با این موارد برخورد شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد:نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی که در شورای شهر تهران تصویب شد مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفت و نهایتاً در جلسه امروز نرخ کرایه اتوبوس 12 درصد افزایش یافت.

او گفت: درباره نرخ کرایه تاکسی پیشنهاداتی فرمانداری تهران داشت که ما نظر فرمانداری را قبول کردیم تا مصوبه افزایش نرخ کرایه به هیأت حل اختلاف ارسال نشود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نهایتاً مقرر شد نرخ کرایه تاکسی نیز بر اساس نرخ تورم 12 درصد افزایش یابد و فرمانداری اعتراضاتی به ماده 3 و 5 مصوبه شورا داشت که در ایام پیک ترافیک، شب و بارانی 20 درصد به کرایه‌ها اضافه نشود که این موارد در مصوبه حذف خواهد شد.

پورسیدآقایی گفت: امیدواریم تا دو هفته آینده قیمت‌های مصوب چاپ و اعمال شود.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر برکناری از معاونت شهرداری تهران، گفت: این را باید از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها بپرسید که خبر مجهول می‌زنند.

پورسیدآقایی افزود: فضای مجازی خوب است ولی برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند، بنده شب به خانه رفتم و گفتند که عوض شدم که اصل این موضوع کذب قطعی است و یک عده آرزوهای خود را خبر می‌کنند..

معاون حمل‌‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کوچه‌هایی که در شهر تهران بن‌بست می‌شوند و عده‌ای خاص حق تردد دارند، گفت: هیچ کوچه‌ای را نمی‌توانند بن‌بست کنند و ببندند و در کمیته تخصصی این موضوع با حضور نمایندگان مشخص بررسی می‌شود و اگر نیاز باشد نسبت به بن‌بست کردن اقدام خواهد شد.

او درباره افتتاح خط 7 مترو نیز گفت: قول داده بودیم که تا آخر اردیبهشت این خط افتتاح شود ولی با مشکلات تأمین مالی و برخی از اجناس مواجه شدیم و امیدواریم در هفته آخر خرداد 6 کیلومتر از خط 7 را راه‌اندازی کنیم و مابقی خط 7 نیز ایستگاه به ایستگاه افتتاح می‌شود.

پورسیدآقایی درباره نحوه توزیع طرح ترافیک خبرنگاران نیز گفت: به 2 هزار نفر از خبرنگاران طرح ترافیک داده‌ایم و بر اساس سهمیه و موارد مشخص شده طرح‌ها توزیع شده است. در حال حاضر بیش از 27 هزار پرونده جانباز بالای 25 درصد داریم که نهایتاً توانسته‌ایم به 10 هزار نفر از آنها طرح ترافیک بدهیم. بنابراین محدودیت برای تمامی مشاغل بوده است.

او افزود: ما برای طرح ترافیک خبرنگاران پیشنهادهای مختلفی داشتیم و قرار بود به رسانه‌ها سرویس کارپینو بدهیم که موافقت نکردند و یا قرار بود وزارت ارشاد سهمیه خبرنگارها را بدهد که هم وزارت ارشاد و هم مدیران رسانه‌ها این موضوع را قبول نکردند و ما مجبور شدیم خودمان ورود پیدا کنیم.

معاون حمل‌‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در حال حاضر نیز هماهنگ شده است به افرادی که تایید شده‌اند و طرح ترافیک نگرفته‌اند کارت حمل‌ونقلعمومی به مبلغ 350 هزار تومان برای یک سال بدهیم.

او افزود: خبرنگارانی که برای طرح ترافیک ثبت‌نام نکرده‌اند سامانه برای آنها باز خواهد شد و می‌توانند نسبت به دریافت کارت حمل‌ونقلاقدام کنند.

همچنین در جلسه امروز شورای شهر اعتراض فرمانداری تهران مبنی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس مورد بررسی قرار گرفت که نهایتا اعضای شورای شهر تهران با افزایش حداکثر 12 درصدی نرخ کرایه اتوبوس موافقت کردند.

ناهیدخداکرمیدر تذکرات پیش از دستور شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در زمان جنگ کوپن سیگار می‌دادند و افرادی نیز که سیگاری نبودند هم این کوپن را دریافت می‌کردند و در بازار آزاد با قیمت بالاتر می‌فروختند. در حال حاضر نیز این رفتار به شیوه‌های مختلف توسط بعضی از افراد جامعه دیده می‌شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته طرح ترافیک تبدیل به یک رانت شده بود و کارت‌های شناور در بازار آزاد خرید و فروش می‌شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر طرح ترافیک جدید اجرایی شده است تا جلوی رانت گرفته شود و شاهد بی‌اخلاقی در این حوزه نباشیم ولی متأسفانه اخیراً شنیده شده که کارت‌های شناور طرح ترافیک در حال خرید و فروش هستند و از شهردار می‌خواهیم این موضوع را هر چه سریع‌تر مورد بررسی قرار دهد تا دیگر شاهد چنین اقداماتی در سطح شهر نباشیم.

محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر تهران گفت:طرح ترافیکی که توسط شورای شهر تهران و شورای ترافیک به تصویب رسید و توسط معاونت حمل و نقل اجرایی شده است نقش به سزایی در روان سازی ترافیک در محدوده مرکزی تهران دارد.

به اعتقاد عضو شورای شهر تهران، در هفته‌های گذشته با اجرای این طرح شاهد روان‌سازی ترافیک در این محدوده هستیم.

او با بیان اینکه به شیوه اجرای طرح و محدودیت‌هایی که در خصوص سهمیه‌ها وجود داشت انتقادی وجود دارد، گفت: اما ما که صبح‌ها به شورا می‌آییم روان سازی ترافیکی برای ما مشهود است.

عضو شورای شهر ترهان پیشنهاد داد گزارشی درباره مقایسه اجرای این طرح با طرحی که در سال‌های گذشته اجرایی می‌شد توسط معاونت حمل و ترافیک شهرداری تهران در صحن شورا ارائه شود.

او در بخش دیگر سخنانش به موضوع شورایاری‌ها اشاره گرد و گفت: در جلسات شورای شهر پنجم به موضوع شورایاری‌ها اهمیت ویژه‌ای داده شده اما در جلسات چهارمین دوره شورا روال اینگونه بود که یک هفته در میان یکی از دبیران شورایاری‌های یک منطقه تهران حدود 30 دقیقه گزارشی از مشکلات و چالش‌های منطقه خود را ارائه می‌داد که این موضوع در دیده شدن نهاد شورایاری‌ها موثر بود.

عضو شورای شهر تهران گفت: این روند در دوره پنجم متوقف شده اما تقاضا می کنم ریاست شورا دستور دهند در مورد این موضوع بحث شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسیونحمل ونقل و شورای شهر تهران،‌ری وتجریشدرباره افزایش کرایه تاکسی اظهار داشت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهادهای جدیدی وجود دارد که درخواست شد مصوبه افزایش کرایه تاکسی به معاونت مربوطه بازگردد و بررسی بیشتری در این خصوص صورت بگیرد.

با رای اعضای شورای شهر تهران لایحه افزایش کرایه تاکسی‌ها نیز به معاونت حملونقلو ترافیک شهرداری تهران بازگشت.

حجت نظری عضوشورایشهرتهران، ری و تجریش گفت: متاسفانه درحالحاضر بعضی از رانندگان تاکسیتخلفرا انجام می‌دهند و به صورت غیرقانونی نسبت به افزایش نرخ کرایه اقدام کردند که باید این موضوع نیز مورد بررسی قرار بگیرد و نظارت بیشتری نیز از سوی دستگاه‌هایذی‌ربط انجام شود.

محسن هاشمی در بررسی اعتراض فرمانداری تهران به افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در صحن شورا اظهار داشت: 2 ماه از آغاز سال می‌گذرد ولی هنوز کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش پیدا نکردند و نرخ جدید را اعلام نکردیم و این نقطه ضعف شورا محسوب می‌شود و باید هر چه سریع‌تر مردم از این بلاتکلیفی خارج شوند.

پیش از این اعضای شورای شهر مصوب کرده بودند که کرایه تاکسی و اتوبوس میانگین 12 و نیم درصد افزایش یابد که هیأت تطبیق فرمانداری تهران این مصوبه را رد کرد.

زهرا صدر اعظم نوری در تذکرات پیش از دستور 65 جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: ضمن تبریک سالروز دوم و سوم خرداد درباره مبارزه با سفیدبالک‌ها در محدوده سفارت‌خانه‌ها گفت: چند سال است که با نزدیک شدن به فصول گرم سال شهر تهران میزبان میهمان ناخوانده است به نام سفیدبالکیا عسلک گلخانه که مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته است.

او گفت: این آفت که عموماً در فصل زمستان بر روی خاک یا درختان به شکل غیرفعال قرار دارد با افزایش درجه حرارت به صورت یک بحران گریبان برخی از نقاط شهر را می‌گیرد. در این میان 388 نقطه شناسایی شده و بعضی نقاط نظیر مناطق 6، 11 و 12 به دلیل تراکم گیاهان مطلوب برای رشد و تکثیر این گونه، به عنوان کانون شیوع و تراکم سفیدبالکشناخته شده‌اند. هر چند مطالعات و تحقیقات گسترده ای به این منظور انجام شده است ولیکن حل این معضل شهری بی تردید مستلزم عزم جدی و همه جانبه خواهد بود.

صدراعظم نوری گفت: گذشته شهرداری تهران با محوریت سازمان بوستان ها و فضای سبز با اتخاذ تدابیر هشت‌گانهمدیریتی در حوزه های قانونی، زراعی، فیزیکی، مکانیکی، اکولوژیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و در نهایت فرهنگی در شهر تهران به ویژه در کانون های بحرانی سه منطقه صدرالذکر گام‌های موثری برای این منظور برداشته است.

او افزود: لیکن به دلیل مرکزیت این مناطق بسیاری از مراکز اداری، تجاری، سازمان ها و ارگان‌های دولتی در این محدوده قرار دارند و بعضا فضای سبز قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند که سازمان بوستان ها به عنوان متولی مبارزه با سفیدبالکها رأساً اقدام به دریافت مجوزهای قانونی جهت ورود به این مراکز و بررسی و صدور دستورالعمل می نماید.

عضو شورای شهر تهران گفت: در این میان به منظور ورود به برخی از مراکز نظیر سفارت‌خانه ها، کنسولگری‌ها و کارگزاری‌های کشورهای خارجی، ساز و کار قانونی موثری وجود ندارد و از سویی نادیده گرفتن این مراکز به دلیل اختصاص سطح قابل توجهی از فضای سبز به خود، قابل اغماض نیست و عملاً اقدام هماهنگ مبارزه با آفت را دچار چالش می‌نماید.

او گفت: از این رو در جهت انجام مدیریت هدفمند و فراگیر با تمرکز بر کلیه نقاط بحرانی شناسایی شده، از اداره کل روابط عمومی امور بین‌الملل شهرداری تهران انتظار می‌رود جهت هماهنگی و دریافت مجوز ورود، بررسی و صدور دستور‌العملو نظارت بر روند مبارزه با سفیدبالک، به باغ سفارت از طریق مجرای وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط اقدام کنند.

افشین حبیب زاده در جمع خبرنگاران درباره بازدید روز گذشته برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از پروژه ایران مال گفت: روز گذشته بنده به همراه 3 نفر دیگر از اعضای شورا به نمایندگی از کمیسیون های معماری و شهرسازی، عمران و حمل و نقل و بودجه و با همراهی بازرسی شهرداری و معاونت نظارت شورا، جلسه‌ای درباره پروژه ایران مال در شهرداری منطقه 22 با حضور شهردار و معاونین وی برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از آنکه گزارشی از سوی مسئولان مربوطه درباره این پروژه بیان شد، بازدیدی از محل پروژه صورت گرفت و با مسئولان این پروژه نیز جلسه‌ای برگزار شد.

او افزود: طرفین این پرونده به ارائه توضیحاتی درباره پروژه پرداخته و قرار شد جلسه بعدی هفته اینده در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شود.

رییس کمیته عمران در ارزیابی خود از جلسه دیروز گفت: جلسه خوبی بود و با توجه به اینکه پروژه ایران مال جزء پروژه‌های بزرگ مقیاس و منحصربفرد در کشور است، قطعا می تواند تاثیرات قابل توجهی در حوزه های مختلف بر روی شهر تهران داشته باشد.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید از ابعاد مختلف به چنین پروژه‌هایی نگاه کرد، گفت: قطعا شورا به دنبال بهبود شرایط تهران و توسعه شهر است اما موضوع رعایت ضوابط و مقررات را همزمان با توسعه شهری مدنظر قرار می دهد.

حبیب‌زاده گفت: بنظرم این دو امر قابل جمع است و ان‌شالله بتوانیم در آینده نزدیک شاهد بهبود بیش از پیش شرایط شهر تهران باشیم و بتوانیم رفاه بیشتری را برای شهروندان تهران فراهم کنیم.

او به پتانسیل‌های تهران برای توسعه همه جانبه اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی نظیر ایران مال می تواند در زمینه گردشگری برای شهر تولید ثروت کند. ما باید سرمایه‌گذاران داخلی را تشویق کنیم تا سرمایه‌های خود را در داخل به کار بگیرند و زمینه تحقق این امر را در عمل و نه در شعار فراهم کنیم.
مسائل فنی نیز در خصوص این پروژه نیاز به تهیه برخی گزارشات داشت که مقرر شد توسط شهرداری منطقه تهیه و سپس در شورا مورد بررسی نهایی قرار گیرد.

احمد میرلوحی در تذکرات پیش از دستور شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش،‌ گفت: بنده بازدیدی از منطقه هوشیار واستادمعینداشته‌ام که اقدامات خوبی در جهت حفظ درخت و فضای سبز داشته‌ایم.

او افزود: شهردار منطقه با کسبه تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده که درختان را محافظت کند و به نحوی این فضای سبز توسط خود شهروندان حفظ شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: تذکر بنده در خصوص مراکز ورزشی شهرداری تهران است که از سال 94 مصوبه داشته‌ایم که کلیه اماکن ورزشی شهرداری در سازمان ورزش متوجه شود ولی این اتفاق نیفتاده است.

میرلوحی گفت: تا کنون 180 مرکز ورزشی شهرداری تهران زیر نظر سازمان ورزش شهرداری متمرکز شده‌اند و 220 مرکز دیگر هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

محسن هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر با اشاره به موضوع تغییر نام ایستگاه اتمسفر به البرز گفت: در گذشته به دلیل کمبود اعتبارات مترو، برخی کارخانه ها، نام ایستگاه را می خریدند از جمله ایستگاه اتمسفر که قبل از اینکه راه اندازی شود، کارخانه درخواست کرده بود این ایستگاه به نام آن نامگذاری شود.

محمد جواد حق شناس عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: کارخانه اتمسفر این زمین را به رایگان در اختیار مترو قرار داده و تنها درخواستش این بوده که نام ایستگاه اتمسفر شود.

او گفت:در حال حاضر این قرارداد وجود دارد و به دلیل وجود قرارداد با این شرکت درخواست می شود با وجود آنکه هر تغییر نامی در مترو 300 میلیون تومان هزینه دارد، این قرارداد انجام شود.

اعضای شورای شهر با تغییر نام ایستگاه البرز به اتمسفر موافقت کردند.

نظر شما