شناسهٔ خبر: 25694696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آب وفاضلاب تکذیب میکند

قطع آب شرب امامزاده سید مرتضی 15 روزه شد

قدس انلاین : در پی تماس برخی شهروندان کاشمری با خبرنگاران این شهرستان خبر از قطع بودن چند روزه آب شرببقعه متبرکه سید مرتضی داده شد.

صاحب‌خبر -
در همین خصوص مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر  در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن انکار این موضوع بیان کرد: انشعاب آب غیر مجازی در منطقه سید مرتضی وجود دارد که فقط این انشعاب قطع شده و آب شرب جنگل وصل است.
علیرضا عباسی با اشاره به اینکه اکنون مسئولان مربوطه در حال انجام اقدامات قانونی آن و تبدیل به انشعاب مجاز هستند، افزود: آب شرب سید مرتضی اکنون وصل است و هیچ کدام از آب خوری‌های قطع نیستند.
وی با اعلام اینکه اکنون امامزاده به طور کامل از آب شرب بهره‌مند است، اظهار کرد: در حال حاضر تنها انشعاباتی که مربوط به ساخت و سازهای شهرداری می شود قطع شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر  با بیان اینکه هرچند این انشعاب غیر مجاز قبل از سال جدید شناسایی شده بود اما به دلیل حضور زائران و شلوغی این امامزاده از قطع کردن آن امتناع گردید، گفت: به طور قانونی باید در این منطقه وظیفه خود را انجام می‌دادیم.
وی در ادامه از سرقت لوازم یکی از چاه موتورها در بالادست شهر کاشمر خبر داد و افزود: متاسفانه این سرقت موجب شد که چاه مربوطه از مدار خارج شود.
عباسی با اشاره به اینکه چون تمام دانشگاه‌های کاشمر در منطقه بالادست این شهر هستند و زمان امتحانات است نمی توانیم اجازه دهیم آبی به صورت غیر مجاز در منطقه دیگری مصرف شود، بیان کرد: انتظار داریم شهرداری هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای قانونی کردن انشعابات خود انجام دهد.
مشاهدات ایسنا در پی این اظهار نظرها خبرنگارا ایسنا با حضور در محل  سید مرتضی(ع) به بررسی دقیق‌تر موضوع پرداخت.
براساس آنچه مشاهده گردید از چهار آبخوری موجود در محل سید مرتضی تنها آب شرب یک آبخوری آن هم با فشار کم وصل بود.
در همین خصوص ظهر امروز امام جمعه کاشمر به همراه مدیر امور آبفای شهری و شهردار در محل حضور یافته و به بررسی و رفع مشکلات این موضوع پرداختند.
مسئول اداره خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه اکنون بقعه متبرکه سید مرتضی از چهارآبخوری برخوردار است، اظهار کرد: یکی از آبخوری‌ها مربوط به شهرداری با 40 شیر برداشت است.
علی صمیمی با اشاره به اینکه دو آبخوری دیگر هرکدام با 10 شیر برداشت مربوط به اداره اوقاف و امور خیریه است، بیان کرد: آبخوری چهارم در روبروی درب زائرسرا با 20 شیر برداشت احداث شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون شهرداری در این منطقه برای رفاه حال شهروندان بالغ بر دو میلیارد تومان برای کف‌سازی، لوله‌کشی، احداث استخر ذخیر آب و... هزینه کرده است، افزود: به رغم تمامی این هزینه‌ها اما هیچ گونه درآمدی از این محل نداریم.
مسئول اداره خدمات شهری شهرداری با اشاره به اینکه در تابستان بالغ بر 20 رفتگر در محل امامزاده سید مرتضی به نظافت می پردازند، بیان کرد: روزانه بالغ بر 1.5 میلیون تومان در امامزاده سیدمرتضی حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود بدون اینکه حتی یک ریال آن برگشت داشته باشد.
وی با اعلام اینکه حتی زباله‌های اداره اوقاف و امور خیریه را هم به طور رایگان جمع‌آوری می‌کنیم، گفت: در حال حاضر شهرداری کاشمر چهار هکتار را در این امامزاده زیر پوشش دارد که به زائران خدمات دهی می‌کند.
صمیمی با تاکید براینکه  اداره آبفای شهری نباید شیرهای آب شربی که زائران از آن‌ها استفاده می‌کردند را قطع می کرد، افزود: اکنون دو هفته است که آب شرب آبخوری‌ها قطع شده است.
به جای آب شرب امامزاده جلوی انتقال آب غیر مجاز به کلاته بزی را بگیرید
در ادامه شهردار کاشمر با بیان اینکه هر هفته زائران بسیاری از مناطق مختلف به امامزاده سیدمرتضی می آیند، گفت: متاسفانه در حال حاضر آب شرب آبخوری های مجموعه سید مرتضی قطع است.
جعفر سلیمانی با اشاره به اینکه در روزهای پنج شنبه و جمعه جمعیتی بالغ بر 2000 نفر در این مکان حضور دارند، افزود: با وجود اینکه 49درصد سهام سازمان آب از شهرداری است اما نباید نگاه به مجموعه زائر پذیر سیدمرتضی این گونه باشد.
وی با اعلام اینکه بالغ بر 400 تا 500 میلیون تومان اداره امور آب شهری کاشمر در تهاترها به ما بدهکار هستند، اظهار کرد: متاسفانه در طی چند روز گذشته چندین اتوبوس از سبزوار و نیشابور به این منطقه آمده بودند که به دلیل قطع بودن آب سرویس‌های بهداشتی با نارضایتی از این شهر رفتند.
شهردار کاشمر  با اشاره به اینکه براساس قانون امامزادگان باید از آب شرب رایگان بهره‌مند شوند، افزود: شهرداری در مجموعه سید مرتضی نه تنها درآمدی ندارد بلکه هزینه های بسیاری را انجام می دهد.
وی با بیان اینکه ماهیانه تنها 30 میلیون تومان جهت نظافت این مکان هزینه می‌کنیم، اظهار کرد: اگر از سوی شهرداری خدماتی در این امامزاده ارائه می‌شود چون معتقدیم این مکان آبروی شهر کاشمر است.
سلیمانی با اعلام اینکه هرچند 50درصد اراضی این منطقه در اختیار اوقاف است اما نظافت آن را رایگان انجام می‌دهیم، گفت: باور ما براین است زائرانی که می‌آیند نمی‌داند متولی هر قسمت از امامزاده کدام اداره و یا سازمان است و تنها خدمات مطلوبی را می خواهد.
وی با اشاره به اینکه اگر خدمات رایگانی را ارائه می‌دهیم انتظار داریم آب شرب زائران قطع نشود، بیان کرد: به رغم اینکه مدعی شده اند از آب شرب استفاده غیر می کنیم اما اینگونه نیست چون خود شهرداری دارای دو چاه موتور، یک چشمه با 30 لیتر بر ثانیه آب و یک استخر پر آب است.
شهردار کاشمر با بیان اینکه تمامی کاشمری‌ها می‌دانند که از قبل انقلاب این جنگل ایجاد شده و مربوط به شهرداری است، گفت: هرچند اکنون فردی مدعی شده این منطقه از موقوفه است اما بارها گفته‌ایم اگر این گونه است در دادگاه شکایت کرده و شهرداری را محکوم کنید.
وی با اعلام اینکه تاکنون در دو دادگاه بدوی و تجدید نظر مدعیان این موضوع را محکوم کرده‌ایم، افزود: وصل آب شرب این مکان مطالبه 30 هزار زائر است.
سلیمانی خطاب به مدیریت آبفای شهری مبنی براینکه چرا از دو چاه موتور که به صورت غیرمجاز با 40 لیتر بر ثانیه جهت کلاته بزی آب می‌برند را قطع نمی‌کنید اما آب شرب این بقعه زیارتی که دو لیتر بر ثانیه هم مصرف ندارد را قطع می‌کنید، بیان کرد: دو هفته است که امور آبفای شهری آب شرب امامزاده سید مرتضی را قطع کرده است.
وی با اشاره به اینکه اگر هر کس درخواست تقاضای انشعاب تجاری داشت وجه آن را بگیرید اما آب شرب امامزاده را قطع نکنید، افزود: اگر سازمان دیگری از لوله های آب شرب شما استفاده غیر مجاز می کند باید با آنها برخورد شود نه اینکه کل آب شرب یک مجموعه زیارتی را قطع کنید.
شهردار کاشمر با اعلام اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف است جنگل های واقع در حریم را تحویل شهرداری دهد، افزود: این جنگل ها تحویل شهرداری شده و صورتجلسه های آن موجود است.
هرچه زودتر آب شرب امامزاده سید مرتضی نصب شود
در این خصوص امام جمعه کاشمر با تاکید براینکه از این منطقه زائران بسیاری بهره می‌برند، برنصب کنتور آب در محل تاکید کرد و گفت:  اگر کنتور آب نصب شود قطعأ میزان مصرف بهتر مدیریت خواهد شد.
حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی با اشاره به اینکه این درست نیست آب شرب مجموعه سید مرتضی را قطع کنیم و زائران با مشکلات بسیاری مواجه شوند، بیان کرد: بدون شک اگر بخواهیم آب شرب این مکان را قطع کنیم ویران خواهد شد.
وی با اعلام اینکه باید هرچه زودتر آب شرب امامزاده سید مرتضی نصب شود، افزود: اگر امروز در این منطقه برای بررسی موضوع حضور یافته ام چون از قطع آب شرب مطلع شده و برای پیگیری خودم حضور یافته ام.
امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه شهرداری برای همین شهر دارد زحمت می کشد و نباید بین دو اداره این مشکلات مطرح شود، اظهار کرد: تمام زحماتی که در این مجموعه کشیده می شود برای زائران است.
وی با بیان اینکه اگر جنگل سیدمرتضی تحویل شهرداری نباشد که میلیاردی در این مکان هزینه نمی‌کند، افزود: باید تمامی ادارات و سازمان‌ها در راستای رفاه حال زائران تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه باید با تفاهم مشکلات را رفع کرد، بیان کرد: زبان زور هیچ گاه جواب نداده و نخواهد داد.
آب شرب امامزاده سید مرتضی را نصب می‌کنیم
در ادامه مدیر امور آبفای شهری کاشمر با بیان اینکه اگر مشکل در دو آبخوری موجود در محوطه امامزاده سید مرتضی است آنها را تامین آب می کنیم، گفت: شهرداری نامه ای به ما داده که براساس آن درخواست انشعاب داشته و ما آن را به مسئولان استان ارسال کرده ایم.
علیرضا عباسی با اشاره به اینکه متولی موقوفه مدعی تصرف مکانی که شهرداری در آن اقدام به ساخت و ساز می کند شده است، بیان کرد: شهرداری باید مدارک خود را ارائه دهد.
وی با اعلام اینکه کارها باید براساس ضوابط قانونی انجام شود، اظهار کرد: ما هیچ گاه به دنبال ایجاد تشنج در این شهر نبوده و نیستیم فقط می خواهیم کارها طبق قانون انجام شود.
مدیر امور آبفای شهری کاشمر با اشاره به اینکه به سرعت آب شرب امامزاده سید مرتضی را نصب می کنیم، افزود: انتظار داریم طی یک ماه آینده اقدامات قانونی توسط شهرداری انجام شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه آب شرب این امامزاده توسط برخی ادارات دیگر در بالادست مصرف می‌شود، بیان کرد: هیچ گاه نمی‌خواهیم اقداماتی انجام دهیم که موجب نارضایتی زائران شود.

نظر شما