شناسهٔ خبر: 25694672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

حوزه های علمیه در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز حوزه های علمیه در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، گفت: باید از این ظرفیت ارزشمند دینی که به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده در جهت تربیت و پرورش متخصصان دینی برای رشد دین و معنویت در جامعه بهره گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشستی با مسؤولان، مدیر و طلاب مدارس علمیه خواهران ساری با اشاره به این که انقلاب اسلامی موجب رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه شد، گفت: امروز شاهد رونق کمی و کیفی مدارس علمیه در سطح کشور هستیم.

وی با بیان این که طلاب باید قدردان فرصتی که امروز در حوزه های علمیه برای علم آموزی فراهم شده را بدانند، افزود: باید از ظرفیت های به وجود آمده در جهت بهره گیری حداکثری علمی استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بسترهای رشد علمی، فرهنگی، دینی و معنوی در جامعه را فراهم کرده است، بیان داشت: انقلاب اسلامی طومار مکاتب و افکار الحادی را در هم شکست و امروز شاهد رشد معنوی در جامعه هستیم.

حجت الاسلام غفاری از انقلاب اسلامی به عنوان نعمتی ارزشمند برای ملت ایران یاد کرد و افزود: امروز حوزه های علمیه باید حافظ دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی باشند و این هدف مهم با پرورش و تربیت طلاب محقق خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که خوشبختانه امروز ظرفیت خوبی در سطح مدارس علمیه خواهران برای تحصیل علاقه مندان وجود دارد، افزود: امروز  اولویت ما در حوزه باید توجه به کیفیت علمی و آموزشی در کنار توجه به موضوعات اخلاقی و تربیتی باشد.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که در یک دهه اخیر شاهد تحول کمی و کیفی مناسبی در سطح مدارس علمیه خواهران مازندران بودیم، گفت: از سال ۸۶ تا به امروز تعداد مدارس علمیه خواهران استان از ۱۲ مدرسه به ۲۴ مدرسه علمیه افزایش یافته است.

وی با بیان این که هر سال شاهد افزایش استقبال علاقه مندان برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران مازندران هستیم، افزود: با توجه به استقبال گسترده خواهران برای تحصیل در این مدارس علمیه اما تعداد مدارس موجود پاسخگوی نیاز فعلی نیست.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی و توریستی بودن هر ساله شاهد حضور بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مناطق مختلف این استان است، گفت: تقویت و توسعه مدارس علمیه به عنوان مهم ترین پایگاه های ترویج و گسترش دین در جامعه از اهمیت و ضرورت بسیاری برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز یکی از پر منفعت ترین سرمایه گذاری ها در جامعه اسلامی تقویت و توسعه مراکز دینی و حوزوی است، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش همه جانبه دشمن در جهت تضعیف دین و معنویت در جامعه دینی، تقویت مراکز حوزوی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند، گفت: به همین خاطر انتقال ارزش ها و احکام دینی به این قشر نیازمند متخصصان این حوزه است به همین دلیل فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران نقش بسیار محوری در انتقال و تبیین مفاهیم دینی به جامعه هدف خود را بر عهده دارند.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که امروز همه توان دشمن در جهت دین زدایی در جامعه به کار گرفته شده است، افزود: امروز حوزویان به عنوان مروجان و مبلغان مفاهیم دینی در جامعه سد محکمی در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان علیه اعتقادات دینی جامعه ما هستند.

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت ارزشمند دینی که به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده در جهت تربیت و پرورش متخصصان دینی برای رشد دین و معنویت در جامعه بهره گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به اینکه وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، افزود: طلاب به عنوان کسانی که می خواهند طبیب نفوس مردم و پرچم داران معارف الهی باشند باید از همه فرصت هایی که در اختیار دارند در جهت کسب علم و تقوا بهره گیرند./۹۵۰/پ203/ب1

نظر شما