شناسهٔ خبر: 25694205 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نسبت معوقات بانک مهر ایران زیر یک درصد است

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه نسبت معوقات در سیستم بانکی کشور بین 11 تا 14 درصد است، بیان کرد: این نسبت در این بانک قرض الحسنه در سال 1396 زیر یک درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

مرتضی اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه با بیان اینکه معوقات سنگین یکی از مشکلات سیستم بانکی محسوب می شود، افزود: بازگشت به موقع تسهیلات یکی از شاخصه های این بانک بوده و سنت حسنه قرض الحسنه در این بانک به خوبی جا افتاده است.
وی اضافه کرد: نسبت معوقات در آذربایجان غربی حدود چهار دهم درصد است که از میانگین شعبه های قرض الحسنه کشور پایین تر بوده و این استان جزو سه استان برتر کشور است.
وی بیان کرد: در سال گذشته 31 هزار فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی صندوق خانوادگی با سقف 200 میلیون ریال از طرح های خلاقانه این بانک محسوب می شود، گفت: مبلغ نهایی این صندوق، 2 برابر مبلغ پرداختی اولیه توسط اعضای صندوق بوده و مدت زمان تقسیط نیز جهت بازپرداخت آسان آن 2 برابر خواهد بود.
وی افزود: تاکنون مدیریت 93 صندوق خانوادگی در 2 ماهه نخست سال جاری در آذربایجان غربی به بانک قرض الحسنه مهر ایران واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان، خانه بهداشت و مدرسه و پرداخت تسهیلات 30 میلیون ریالی به زنان سرپرست خانوار در حوزه مسئولیت های اجتماعی این بانک قرار می گیرد، افزود: 67 فقره تسهیلات زنان سرپرست خانوار طی سال گذشته در آذربایجان غربی پرداخت شده بود که این آمار در 2 ماهه نخست سال جاری به 300 فقره افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه این بانک در یک دهه گذشته به حدود سه میلیون و 300 نفر به ارزش 230 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت کرده است، افزود: در سال گذشته 750 هزار نفر به ارزش 82 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده اند و یک سوم پرداختی یک دهه پیش در سال 1396 انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه بانکداری اجتماعی با هدف توجه به بانکداری خرد رسالت این بانک محسوب می شود، افزود: حداقل تسهیلات قرض الحسنه در این بانک 30 میلیون ریال و حداکثر آن 200 میلیون ریال بوده و میانگین تسهیلات برای هر مراجعه کننده در سال گذشته 110 میلیون ریال بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد تا طی سال جاری یک میلیون فقره تسهیلات بانکی به ارزش 120 هزار میلیارد ریال در شعبه های این بانک در کشور پرداخت شود.
به گزارش ایرنا بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف گسترش معارف و مبانی شرع اسلام و فرهنگ قرض الحسنه و تعمیق هر چه بیشتر این سنت حسنه در جامعه به ویژه احیای مطلوب مبانی اقتصادی اسلامی در نظام بانکی کشور در سال 1386 تاسیس شد.
تحقق اصل مهرورزی و عدالت محوری و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و تلاش در راستای خدمت به بندگان خدا از طریق رفع نیازهای اقشار کم درآمد جامعه از ضرورت های راه اندازی این بانک عنوان شده است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با 530 شعبه فعال در کشور با کارمزد چهار درصد در حال خدمات رسانی است در حالی که امکان پرداخت تسهیلات برای بانک های تجاری با کارمزد 4 درصد کمتر میسر است زیرا وظیفه آنان اعطای تسهیلات برای فعالیت های تولیدی بنگاه های اقتصادی است.
7129/3072

نظر شما