شناسهٔ خبر: 25694191 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرخط اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

از افتتاح اولین کتابخانه اوتیسم ایران تا بررسی خرید و فروش طرح ترافیک در شورای شهر

"سیل و آبگرفتگی 4 استان را تحت تاثیر قرار داد، الحاق به توافقنامه پاریس مشکلی ندارد، برگزاری «سنجش هوش» برای داوطلبان پایه هفتم مدارس سمپاد، اولین کتابخانه اوتیسم ایران افتتاح شد، شناسایی۱۰ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور و جزییات صدور کارت بلیت‌های مدت‌دار به خبرنگاران" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

سیل و آبگرفتگی 4 استان را تحت تاثیر قرار داد/فوت یک نفر بر اثر صاعقه

شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح امدادرسانی در استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی از فوت یک نفر بر اثر صاعقه خبر داد.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سیل و آبگرفتگی چهار استان آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان و زنجان را تحت تاثیر قرار داده است که در 24 ساعت گذشته، در چهار شهر و روستا در این استان‌ها امدادگران حضور پیدا کردند و به 110 نفر امدادرسانی کردند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

الحاق به توافقنامه پاریس مشکلی ندارد

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه الحاق به توافقنامه پاریس مشکلی ندارد، اظهار کرد: سهم ایران از انتشار گازهای گلخانه ای ۴ درصد است اگر برای کاهش همین ۴ درصد اقدام کنیم به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

کلانتری: فعالان بازداشت شده محیط زیستی باید آزاد شوند

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت زیست با تاکید بر اینکه هیچ مدرکی دال بر جاسوس بودن فعالان محیط زیستی وجود ندارد، گفت: بر اساس تشخیص هیات چهارنفره هیات دولت این افراد باید آزاد شوند.

تهرانی‌ها در اردیبهشت ماه چند روز هوای سالم تنفس کردند؟

اردیبهشت ماه امسال در حالی به پایان رسید که تهران از نظر وضعیت کیفی هوا ۲۸ روز مطلوب بود البته مقایسه آمار کیفیت هوای‌ پایتخت نشان می‌دهد که پایتخت‌نشینان ۷ سال پیش طی همین بازه زمانی تنها ۱۱ روز هوای سالم تنفس کردند.

وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

برگزاری «سنجش هوش» برای داوطلبان پایه هفتم مدارس سمپاد

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش با بیان اینکه برای مدارس استعدادهای درخشان نگرانی‌هایی پس از حذف آزمون‌های استعدادهای درخشان ایجاد شد گفت: برای مهر ۹۷ صرفا یک سنجش هوش و استعداد را از بین داوطلبانی که شرایط اعلامی دارند، گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای سال‌های آینده نحوه ورود پس از بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش به موقع اطلاع رسانی خواهد شد عنوان کرد: سنجش هوش و استعداد برای مهر امسال صرفا متکی بر هوش و استعداد خواهد بود که روشها در حال طراحی است.

بطحائی: مدارس سرشان را از زیر خاکستر بیرون بیاورند

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز گرایی بیرون بیاورد گفت: تا زمانی که مدرسه به سطحی از مطلوبیت نرسیده باشد و مدیر مدرسه جای خود را به عنوان راهبر آموزشی پیدا نکند موفق نخواهیم شد.

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس شاهد آغاز شد + شرایط ثبت نام

ثبت نام دانش آموزان در پایه اول دوره ابتدایی مدارس شاهد از امروز اول خرداد ماه آغاز شد.

خانواده‌ها می‌توانند از امروز وارد سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران به نشانی http://saja.medu.ir شده و اقدام به پیش ثبت نام فرزند خود کنند. ثبت نام در این سامانه تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

اولین کتابخانه اوتیسم ایران افتتاح شد +عکس

سعیده صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در مراسم افتتاح اولین کتابخانه اوتیسم ایران با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین نیازهای کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم پیدا کردن جایگاهی در جامعه است که در آن دیده شوند، افزود: فضای اختصاص یافته به این کتابخانه از سوی یکی از خیران منطقه به انجمن اوتیسم اهداء شده است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

آخرین مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان/ ادامه حسابرسی یکساله دفاتر قانونی

محمدحسن زدا، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح تسهیلات بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب گفت: این طرح اقدام خوبی در سال گذشته بود که امسال نیز به تصویب رسید و بر این اساس تا ۱۰ تیر ماه به کارفرمایان مشمول شرایط فرصت داده می‌شود تا برای از این تسهیلات استفاده و بدهی خود را تا تقسیط کنند.

شناسایی۱۰ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور + هشدار وزارت بهداشت

دکتر محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری تب‌کریمه‌کنگو در کشور، گفت: امسال تا کنون ۱۰ مورد ابتلا شناسایی کرده‌ایم که یک مورد هم منجر به فوت شده است.

پیرو گزارش ایسنا از طرح فروشی خداکرمی تذکر داد:

بررسی خرید و فروش طرح ترافیک در شورای شهر

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران از مسئولان شهرداری خواست که نام سازمان‌ها و افرادی که طرح ترافیک را می فروشند اعلام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح ترافیک جدید به اجرا درآمده اما متاسفانه با خبر شدیم که طرح‌های ترافیک شناور به فروش می رسد گفت: با تمام تلاش‌هایی که برای جلوگیری از رانت انجام شده اما می بینیم که برخی‌ها از آن سوء استفاده می‌کنند؛ لذا از شهرداری تهران درخواست می شود نام سازمان‌ها و افرادو ... که از رانت بهره‌مند شده‌اند و اما غیر قانونی آن را به فروش می رسانند اعلام کنند تا هم مردم و هم شورای شهر از آن اطلاع‌ داشته باشند.

پورسیدآقایی خبر داد

جزییات صدور کارت بلیت‌های مدت‌دار به خبرنگاران/ خرید و فروش طرح ترافیک «کلاهبرداری» است

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ابلاغ دستور صدور کارت بلیت‌های مدت دار برای خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکرده‌اند خبر داد.

وی در مورد انتشار گزارشی در خبرگزاری ایسنا مبنی بر خرید و فروش طرح‌های ترافیک گفت: بیشتر خرید و فروش‌ها جنبه کلاهبرداری دارد. چرا که امسال کارت‌های شناوری وجود ندارد که بخواهند آنها را بفروشند. بلکه مجوزهای سیار به برخی سازمان‌ها داده شده است که کاملا فرآیندش منطبق بر طرح ترافیک فعلی است و مانند کارت شناور قبلی نیست.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

ارتباط سایز کمر با کمبود ویتامین D

شناسایی۱۰ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور + هشدار وزارت بهداشت

کلانتری: فعالان بازداشت شده محیط زیستی باید آزاد شوند

برگزاری «سنجش هوش» برای داوطلبان پایه هفتم مدارس سمپاد

جزییات صدور کارت بلیت‌های مدت‌دار به خبرنگاران/ خرید و فروش طرح ترافیک «کلاهبرداری» است

انتهای پیام

نظر شما