شناسهٔ خبر: 25694024 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

در دیدار ملکشاهی با مدیر بخش عملیات میدانی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد مطرح شد؛

انتقاد رئیس کمیسیون قضایی مجلس از گزارش‌های حقوق بشری غیرواقع علیه کشورمان در سازمان‌های بین المللی

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دیدار با مدیر بخش عملیات میدانی و همکاری‌های فنی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از گزارش‌های حقوق بشری غیرواقع علیه کشورمان در سازمان‌های بین المللی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (سه شنبه یکم خردادماه) با جرجت گابرون مدیر بخش عملیات میدانی و همکاری‌های فنی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

ملکشاهی در ابتدای این جلسه با انتقاد از گزارش های حقوق بشری غیرواقع علیه کشورمان در سازمان های بین المللی، گفت: انتظار ما از سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های مسئول در خصوص حقوق بشر درک واقعیت های کشورها و انتشار گزارش های منطبق بر واقعیات آنها است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: سابقه تمدنی و اسلامی ما به مردم ایران به آنها آموخته است که حمایت از انسان ها به ویژه اقشار ضعیف تر تکلیف ما است و این مطلبی است که در قانونگذاری نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وی در پایان با اشاره به قوانین مصوب و برخی از طرح ها و لوایح در حال بررسی و تصویب مجلس شورای اسلامی در بحث حمایت از حقوق بشر، گفت: در سال های اخیر قوانین متعددی در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه مانند کودکان و نوجوانان تصویب شده اند که نشان از توجه قانونگذاران ایرانی به این مباحث دارد.

جرجت گابرون مدیر بخش عملیات میدانی و همکاری های فنی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در ابتدای این دیدار با ابراز قدردانی از تصویب چند قانون منطبق با استانداردهای حقوق بشر در ایران، گفت: تصویب این قوانین بسیار امیدبخش هستند و ما امیدواریم این قوانین عطف به ماسبق شوند.

وی در پایان ضمن تشریح وظایف بخش تحت مدیریت خود در سازمان ملل متحد بر تعامل و گفتگوی بیشتر با نمایندگان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

شایان ذکر است در این جلسه آقایان طاهرخانی، ابوترابی فرد و حاجی نوروزی سایر اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند./

پایان پیام

خبرگزاری خانه ملت،

نظر شما