شناسهٔ خبر: 25694010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد گلستان:

۱۴۲ مددجوی شهری توسط کمیته امداد گلستان خانه‌دار شدند

گرگان- مدیر کل کمیته امداد استان گلستان گفت: ۱۴۲ مددجوی شهری گلستانی با حمایت کمیته امداد خانه دار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان، امان الله حسین پور اظهار کرد: تعداد ۱۴۲ مددجوی شهری تحت حمایت کمیته امداد پس از مدت‌ها بی‌خانمانی خانه دار شدند.

وی افزود: سال گذشته ۱۳۹۲ خدمت مسکن بااعتباری حدود ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص یافت.

حسین پور ادامه داد: سال گذشته ۳۰۴ مورد احداث، خرید و مقاوم‌سازی مسکن شهری و روستایی بااعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای کمک به مددجویان انجام شد.

وی  بابیان اینکه سال گذشته ۱۰۵ مورد مسکن نیمه‌تمام شهری و روستایی بااعتبار بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تکمیل‌شده است یادآور شد: این نهاد ۹۸۳ خدمت مسکن در حوزه تعمیرات و احداث فضای جانبی مسکن مددجویان را با تخصیص ۱۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار به انجام رسانده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: مسکن از نیازهای اولیه نیازمندان جامعه و پرداخت اجاره منزل بزرگ‌ترین هزینه زندگی این خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد، که با اجرای این طرح اقشار آسیب پذیر سقف حمایتی اختصاصی دریافت می‌کنند.

وی بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مددجویان کمیته امداد داشتن یک مسکن مناسب و سرپناه امن است گفت: سال گذشته علاوه بر اعتبارات دولتی و تسهیلات مسکن این نهاد، یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان از اعتبارات خدمات مسکن مددجویان گلستانی از محل کمک‌های مردمی در صندوق صدقات و دو میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان از محل زکات پرداختی مودیان و بیش از سه میلیارد تومان از کمک‌های خیران و نیکوکاران گلستانی تأمین‌شده است.

به گفته حسین پور، کمیته امداد استان گلستان همچون سال‌های گذشته علاوه بر تخصیص اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی در نظر دارد با مشارکت خیران و نیکوکاران برای تأمین مسکن مددجویان فاقد مسکن اقدامات مضاعفی انجام دهد.

نظر شما