شناسهٔ خبر: 25693747 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مکان‌های دیدنی و جذاب که ورود به آن‌ها ممنوع است

مکان های دیدنی و جذاب زیادی در دنیا وجود دارد که ورود به آن مناطق به دلایل مختلف ممنوع می باشد.

صاحب‌خبر -

مکان‌های دیدنی و جذاب که ورود به آن‌ها ممنوع استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جهان هستی پر از مکان های دیدنی و منحصر به‌فرد است. برخی از آنها زیبا و قابل دسترس و بعضی خطرناک و تحت حفاظت هستند‌ که برای افراد ماجراجو بسیار شگفت انگیز است. در این مطلب قصد داریم شما را با مکان های فوق‌العاده دیدنی اما ممنوع در سراسر جهان آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

منطقه ۵۱ نوادا
از این منطقه به طور سخت‌گیرانه‌ای محافظت می‌شود و دسترسی به آن برای افراد عادی غیر ممکن است و فقط افسران ارشد می توانند به آنجا بروند. شایعات زیادی حول این منطقه می چرخد که یکی از آنها شایعه  پیدا شدن فضاپیماها و سلاح‌های آدم فضایی‌ها است و مردم می‌گویند دولت آمریکا آنها را در این مکان موردمطالعه و آزمایش قرار داده است.

آرشیو مخفی واتیکان ایتالیا
یک آرشیو کامل به طول بیش از ۸۴ کیلومتر قفسه و ۳۵ هزار مورد که قدمت برخی از آن‌ها به قرن هشتم بازمی‌گردد، در واتیکان قرار دارد که در بین آنها نامه میکل‌آنژ، نامه ملکه ماری قبل از اعدامش، نامه شاه هنری هشتم برای فسخ ازدواج و...دیده می‌شود. تنها تعداد انگشت‌شماری از کارکنان اجازه دسترسی به این اسناد را دارند. این آرشیو جز املاک رسمی پاپ فعلی به‌حساب می آید.

پوگیلا ایتالیا
این جزیره در طول حیات خود یک دژ نظامی، نقطه حمل‌ونقل، محل قرنطینه افراد مبتلا به طاعون و در قرون اخیر تیمارستان بوده است. اما بعد از سال ۱۹۶۸ که تیمارستان بسته شد، این جزیره به مکانی متروک تبدیل ‌شد. دولت ایتالیا هم به دلیل شایعات پیش آمده که می‌گفتند روح قربانیان طاعون و دکترهای تیمارستان در این منطقه قرار دارند، دسترسی به این مکان را به مدت ۹۹ سال ممنوع کرده است.

غار لاسکوس فرانسه
این مجموعه از غارها در شمال غربی فرانسه قرار دارند و درون آنها نقاشی‌هایی از دوران پارینه‌سنگی کشیده شده است که بیش از ۱۷۰۰۰ سال قدمت دارند. این غار جز میراث فرهنگی جهانی است و به علت شیوع قارچ‌ها در سال
2008 بسته شد.

جزیره مارها برزیل
این جزیره محل زندگی بیش از ۴۰۰۰ افعی طلایی است. زهر این مارها صد در صد کشنده‌اند و گوشت تن را آب می‌کند. بازدید از این جزیره فقط برای دانشمندانی که روی مارها مطالعه می‌کنند، آزاد است.

جزیره سنتینل شمالی جزایر اندامان
این جزیره متعلق به بومیانی موسوم به سنتینلسزها است و با سواحل مرجانی احاطه‌شده و نزدیک شدن به آن با قایق سخت است. مردم این جزیره هیچ تماسی با دنیای مدرن ندارند. به طوری که یک ماهیگیر را بخاطر نزدیک شدن به این منطقه کشتند و هلی‌کوپتری که بر فراز جزیره در حال پرواز بود را با سنگ و تیرکمان مورد هدف قرار دادند.

آرمگاه کین شی هانگ _ چین
شی هانگ اولین امپراتور چین بود که ۲۱۰ سال قبل از میلاد در گذشت و آرامگاهش در مرکز چین مدفون شده است. این آرامگاه تونل‌های زیرزمینی دارد که پر از وسایل است، این وسایل شامل ارتش، خانواده، کارمندان، اسب، و کارکنان و..است که همگی از جنس سفال هستند (وسایلی که پادشاه در زندگی پس از مرگ به آن‌ها احتیاج دارد). تا به الان ۲۰۰۰ سرباز سفالین یافت شده است ولی دولت چین بخاطر احترام به سنت باستانی حفاری‌ها را ممنوع کرده است و انتظار می رود این مجموعه سفالین تا ابد کشف نشده باقی بماند.

انتهای پیام/

مکان های جذاب دنیا

برچسب‌ها:

نظر شما