شناسهٔ خبر: 25693586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فوت 693 نفر در سوانح رانندگی آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از جان باختن 693 نفر در سوانح رانندگی سال گذشته در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر صمدی راد در جمع خبرنگاران گفت : 178 نفر فوتی ها در تصادفات درون شهری و 489 فوتیفوت 693 نفر در سوانح رانندگی آذربایجان شرقی مربوط به تصادفات برون شهری و مسیرهای روستایی است.
وی گفت : از میان فوتی ها 42 درصد در بیمارستان 52 درصد در محل حادثه و 5 درصد در راه انتقال به بیمارستان فوت کردند.
صمدی راد خاطرنشان کرد : در نوروز امسال نیز 46 نفر در تصادفات جان باختند که سال قبل این رقم 35 نفر بود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان ادامه داد : هر چند آمار فوتی های سوانح رانندگی در سالهای اخیر سیر نزولی داشته است اما با این وجود این تعداد فوتی در استان آمار بسیار بالایی است.
وی همچنین به کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی استان اشاره کرد و گفت: در زمینه معاینات بالینی با 130 نفر نیرو در سال گذشته به 124 هزار و 967 استعلام پاسخ دادیم.
صمدی راد افزود: 36 درصد این استعلامات مربوط به منازعات ، 17 درصد مصدومان حوادث ترافیکی ، 17 درصد معاینات مجدد ، 16 درصد تعیین خسارت و 6 درصد معاینات اختصاصی بانوان 3 درصد روانپزشکی و 1 درصد مصدومان حوادث کار بود.
وی درباره صدور مجوز سقط درمانی نیز گفت: این مجوز فقط برای مادرانی که ادامه بارداری برای آنها خطر جانی دارد و یا جنینی که تولدش موجب حرج مادر می شود آن هم تا 4 ماهگی و پیش از عروج روح در جنین صادر می شود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : گاهی جواز دفن فوت شده بدوم حضور پزشک و با واسطه افرادی خاص و حتی با ارسال جواز با پیک موتوری بدون معاینه صادر می شود که غیر قانونی است و تبعات زیادی دارد و تلاش می کنیم با ساماندهی پزشکان و طراحی شماره 4 رقمی ارتباط با آنها مشکل را رفع کنیم.
صمدی راد تعداد متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را در سال گذشته 88 نفر در استان اعلام کرد و گفت : این تعداد نسبت به سال ماقبل خود 39 درصد کاهش داشت.
وی از عرضه عمومی و بدون محدودیت قرص برنج در جامعه انتقاد کرد و گفت: سال گذشته 64 نفر بر اثر مصرف سموم فوت کرده اند که 69 درصد این فوت ها بر اثر مصرف قرص برنج بود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تعداد متوفیان استان را بر اثر استنشاق منواکسید کربن در سال گذشته 47 نفر بیان کرد.

نظر شما