شناسهٔ خبر: 25693531 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا:

مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان، نوید بخش نبردهایی هیجانی

تهران- ایرنا- پس از پشت سر گذاشتن مرحله گروهی داغ و پرتلاطم لیگ قهرمانان آسیا، تیم های راه یافته به مرحله یک چهارم بازی های هیجان انگیزی را برای فوتبال دوستان به ارمغان خواهند آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در فاصله یک روز مانده تا قرعه کشی مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا، تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) روز سه شنبه در گزارشی هشت تیم راه یافته به این مرحله را از نظر گذارند.
از منطقه غرب، السد و الدحیل از قطر و استقلال و پرسپولیس از جمهوری اسلامی ایران راهی این مرحله شده اند؛ این در حالی است که تیم های کاشیما آنتلرز ژاپن، تیانجین چوانجیان چین و دو باشگاه کره ای چونبوک تیانجین موتورز و سوون سامسونگ چهار تیم منطقه شرق را تشکیل می دهند.

* استقلال
تیم فوتبال استقلال رقابت های این دوره را با سرعت آرامی آغاز کرد و در نخستین بازی خود مقابل الریان به تساوی 2-2 رضایت داد. این تیم به رغم به دست آوردن دو تساوی دیگر مقابل العین؛ بدون متحمل شدن شکست به عنوان تیم نخست گروه (دی) راهی دور بعد شد.
آبی ها در مرحله حذفی در دیدار رفت در برابر حریف هموطن خود ذوب آهن، اولین شکست تورنمنت را با نتیجه 1- صفر تجربه کردند، اما هت تریک «مامه بابا تیام» مهاجم سنگالی این تیم علاوه بر تداوم بخشیدن به رکورد شکست ناپذیری آن ها در بازی های خانگی موجب شد تا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 3- 2 از سد ذوب آهن گذشته و جواز راهیابی به یک چهارم این رقابت ها را به دست آورند.
گل زده: 12
گل خورده: 7
بهترین گلزن: مامه بابا تیام 7 گل

* پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس با ثبت سه پیروزی خانگی متوالی، آغازی رویایی در گروه (سی) داشت، اما شکست 1 – صفر مقابل الوصل و تساوی بدون گل در برابر نسف قارشی سرنوشت آن ها را به روز ششم مرحله گروهی موکول کرد.
شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» برغم اینکه نتوانستند در دیدار روز ششم دروازه السد را باز کنند، اما گل دقیقه 3 مرتضی پورعلی گنجی بازیکن ایرانی تیم اماراتی کافی بود تا آن ها به عنوان تیم اول گروه (سی) راهی مرحله یک هشتم شوند.
در ادامه این تیم در دور رفت مرحله یک هشتم در دیداری خارج از خانه با نتیجه 3- 2 مغلوب الجزیره شد، اما برغم تساوی 4- 4 در مجموع دیدارهای رفت و برگشت به لطف گل های زده خارج از خانه موفق به صعود به مرحله یک چهارم شد.
گل زده: 12
گل خورده: 7
بهترین گلزن: علی علیپور 4 گل
بر اساس برنامه اعلام شده، مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم این رقابت ها فردا (چهارشنبه) دوم خرداد ماه برگزار شده و احتمال برخورد دو تیم پرسپولیس و استقلال در این مرحله به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شده است.
ورزشی**3991**1368

نظر شما