شناسهٔ خبر: 25692920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درخواست «گروه بین المللی بحران» از ریاض در قبال عراق

گروه بین المللی بحران که مقر آن در بروکسل قرار دارد به انتقاد از نگرش سعودی ها در قبال عراق پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، گروه بین المللی بحران از ریاض خواست که عراق را به عرصه ای برای کشمکش با ایران تبدیل نکند.

در گزارش امروز گروه بین المللی بحران از عربستان خواسته شده است که عراق را به میدان درگیری جدید در چارچوب جنگ سردش با تهران تبدیل نکند.

این مرکز بین المللی پیشنهاد کرده است که ریاض باید تهمیداتی را پیش بگیرد که مذهب شیعه رسما و آشکارا از سوی عربستان سعودی بعنوان شاخه‌ای از اسلام به رسمیت شناخته شود و گرایش‌های ضد شیعه‌ای که در عربستان هستند را به حاشیه براند.

این گروه ضمن استقبال از توجه دوباره عربستان به عراق پس از عدم حضور دیپلماتیک برای یک ربع قرن، هشدار داد که ریاض در صورت تلاش برای انجام اقدامات زیادی در همان اوایل، خود را غرق در بروکراسی و فساد و یا حتی کشش واکنش ایران خواهد دید.

گروه بین المللی بحران که مقر آن در بروکسل قرار داد این نگرش جدید سعودی ها را برگرفته از تمایل برای مقابله با نفوذ ایران دانسته و از مخالفت عراقی ها با اینکه کشورشان به عرصه درگیری ایران و عربستان تبدیل شود، خبر داده است.

بر اساس این گزارش؛ گروه بین المللی بحران اعلام کرد: توان مالی عربستان به آن قدرت می دهد اما چنین قدرتی برای تحمیل دیدگاههای اش کافی نیست.

گروه بین المللی بحران به مسئولان سعودی برای ادامه تقویت دولت عراق به عنوان هدف بسیاری از شهروندان آن و همچنین تمرکز بر بازسازی، ایجاد شغل و تجارت، تحقق آشتی میان طوایف مختلف این کشور و دستیابی به تعادل در سرمایه گذاری در مناطق مختلف آن، تاکید کرد.

نظر شما