شناسهٔ خبر: 25692825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| مجموعه ورزشی راه انزاب اردبیل به پاتوق معتادان تبدیل شده است

R41374/P1494/S6,49/CT11

عملیات احداث پروژه مجموعه ورزشی راه انزاب اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از سال ۷۶ آغاز شده و با گذشت بیش از ۲۰ سال، این محل به گفته مسئولان آموزش و پرورش به محلی برای پاتوق معتادان تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ظهر امروز به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در سالن جلسه شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد که در این جلسه، مصوبات جلسات قبل مورد بررسی قرار گرفته و مصوبات جدیدی نیز در جلسه امروز به تصویب رسید.

یکی از موارد مطرح شده در این جلسه، بلا تکلیفی پروژه مجموعه ورزشی راه انزاب اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بود که به دلیل عدم تأمین اعتبارات مناسب، از سال 76 عملیات احداث آن آغاز شده و بعد از گذشت بیش از 20 سال، این محل پاتوقی برای معتادان تبدیل شده است.

احداث اردوگاه دانش آموزی در 5 شهرستان استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در این جلسه با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که سال گذشته برگزار شده بود، اظهار داشت: اصلاح قطب استان اردبیل در کنکور سراسری، توسعه و افزایش رشته‌های جدید در دانشگاه‌های استان اردبیل به منظور بهبود رتبه استان در کنکور سراسری از جمله مصوبات جلسه قبل بود که اقدامات لازم در این رابطه انجام شده است.

احمد ناصری گفت: احداث اردوگاه دانش آموزی در 5 شهرستان استان اردبیل نیز از جمله مصوبات جلسه قبل بود که در حال حاضر اجرای این اردوگاهها در شهرستان‌های مشگین شهر، نمین، گرمی و بخش لاهرود در دست اقدام بوده و اردوگاه شهرستان پارس آباد به دلیل مشکل زمین، فعلا اجرایی نشده است.

وی افزود: این پروژه‌ها جزء طرح‌های اولویت دار سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بوده و استاندار اردبیل نیز تأکید بر احداث هر چه سریعتر این پروژه‌ها داشتند که سعی داریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: پروژه حیات طیبه نیز از جمله طرح‌های مهم و در دست اقدام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل است که این طرح در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ناصری بیان کرد: تغییر کاربری مجموعه‌های آموزش و پرورش در سطح استان با هدف درآمدزایی، از دیگر برنامه‌های در حال اجرای اداره کل بوده که با بررسی‌های صورت گرفته 115 نقطه در استان مشخص شده که 45 محل مربوط به مرکز استان اردبیل است.

اهتمام دستگاه‌های اجرایی به اتمام طرح‌های سفر رئیس جمهور

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای نهایی کردن طرح های مصوب ریاست جمهوری را داشته باشند تا ضمن بررسی مشکلات پیش رو در مورد اجرای آنها تصمیم گیری شود که این موضوع اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی را نیاز دارد.

علی نواداد در رابطه با بلاتکلیفی مجموعه ورزشی راه انزاب نیز گفت: در صورتی که امکان بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام در زمان مقرر محقق نشد، نباید این مکان‌ها به عنوان محلی برای پناه و سوء‌استفاده برخی از هنجارشکنان و مصرف مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی تبدیل شود .

وی افزود: توجه به استقرار و احداث اردوگاه‌های دانش‌آموزی و اجرای هر چه مناسب برنامه‌های تربیتی و فرهنگی در این مکان‌ها مورد تأکید بوده و باید در اولویت برنامه‌های آموزشی و تربیتی باشد که اگر از فرصت‌های آموزشی و مدیریتی که در اختیار داریم به شکل مناسبی بهره‌مند نشویم عواقب و خسارت‌های جبران‌ناپذیری در آینده تحمیل خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: تندرستی و سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان در کنار مسائل فرهنگی و تربیتی نیز باید مورد توجه باشد که متأسفانه با صدور مجوز به برخی از مدارس غیرانتفاعی که از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار نیستند، توجه به امر ورزش نادیده گرفته شده است.

سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان اردبیل کمتر از میانگین کشوری

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: از جمله برنامه‌های مهم در بخش ورزش که توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرا می‌رسد، برگزاری المپیادهای ورزشی است که با اهداف توسعه مهارت ورزشی و ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برگزار می‌شود.

صاحب گفت: در سالتحصیلی 97-96 از حدود 214 هزار نفر دانش‌آموز استان اردبیل، 130 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که حدود 70 درصد کل دانش آموزان مدارس استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی افزود: دانش آموزان ورزشکار استان اردبیل در سال تحصیلی 95-94 موفق به کسب 38 مدال ورزشی در مسابقات کشوری شدند که این آمار در سال تحصیلی 96-95 به 78 مدال افزایش و یک مدال قهرمانی جهان نیز در رشته دومیدانی توسط دانش آموزی اردبیل کسب شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل دارای 36 سالن سرپوشیده، 11 سالن روباز و یک استخر بوده که میانگین سرانه فضای ورزشی برای دانش آموزان در کشور 24 صدم و در اردبیل 12 صدم است.

صاحب با اشاره به پروژه نیمه تمام مجموعه ورزشی راه انزاب اداره آموزش و پرورش تصریح کرد: پروژه مجموعه ورزشی راه انزاب به دلیل عدم تأمین اعتبارات مناسب، از سال 76 عملیات احداث آن آغاز شده و بعد از گذشت بیش از 20 سال، این محل پاتوقی برای معتادان و ناهنجاری‌های اجتماعی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما