شناسهٔ خبر: 25692177 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معرفی تیمهای جام جهانی/ حمله پسران نیل از اسکندریه

تیم ملی مصر در جام جهانی 2018 سومین حضور خود را تجربه می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مصر با یک میلیون کیلومتر مربع، یکی از پهناورترین کشورهای حاضر در جام جهانی است. مصری ها به اهرام سه گانه، نیل تاریخی و تاریخ خروشانشان معروفند. با پوند مبادله می کنند و به عربی ارتباط می گیرند. آقای گل انگلیس، بزرگترین بخت آن ها برای صعود از گروه آسانشان است. مصر ابتدا با اوروگوئه رقابت می کند، سپس مقابل روسیه میزبان می ایستد و در روز آخر مسابقات باید در قالب دربی خاورمیانه، به مصاف عربستان برود. دیدار دو تیم عربی در یک تورنمنت بین المللی که بعید است دوباره به این راحتی ها تکرار شود.

روزی که ایتالیایی ها با 11 گل مصر را به خاک و خون کشیدند، کسی فکرش را نمی کرد که چرخ گردون سرنوشت را عوض کند. مصری ها اما از همان ابتدا به رویاهایشان ایمان داشتند. این عادت آن هاست که خون دل بخورند و دل به آینده ببندند. آشتی دوباره آن ها با جام جهانی، آن هم بعد از 28 سال گواه این ادعاست. مصری ها برای فرار از شر جنگ، سایه ای بهتر از فوتبال پیدا نکردند. خوب شروع نکردند اما این بار ترجیح دادند تا دست به زانو بگیرند و دوباره بایستند. نوادگان فرعون، هر بازی با استوک های خونی پا به چمن گذاشتند تا حالا متحدترین ملت تاریخ را به نظاره روسیه بکشانند.

حالا نود سال از شکست تاریخی مصر به ایتالیا گذشته است و نه تنها آتزوری راهی به روسیه پیدا نکرد، که مصر بعد از 28 سال با حضور در گروه A راه سختی برای صعود ندارد. یاران صلاح باید به مصاف روسیه میزبان اوروگوئه و عربستان بروند. مصر با عبور از سد تیم هایی چون کنگو، تونس و اوگاندا، توانست در آخرین ثانیه ها راهی روسیه شود، اما گزارشگران عرب، برای الله اکبر های دوباره تنها محمد صلاح را ندارند. الننی از آرسنال، سام مورسی از ویگان، احمد المحمدی از استون ویلا، عمرو تارک از اورلاندو، علی گبر از  وست بروموویچ و عمر گابر از اف سی لس آنجلس، دیگر عزیزان مصر هستند تا نماینده شمال آفریقا، پیشاپیش پدیده 2018 باشد. ستاره هایی که با هر چشمک، این بار نه تنها اسکندریه، که تمام آسمان هشتاد میلیون نفره مصر را روشن خواهند کرد. از قله کاترین تا ساحل مدیترانه، از قاهره تا بحرالاحمر....

محمد-صلاح-2

سرمربی: هکتور کوپر (آرژانتین)

کاپیتان: احمد حسن

تعداد حضور در جام جهانی:3

لقب: فراعنه، پسران نیل

بیشترین بازی ملی:احمد حسن (184 بازی ملی)

بیشترین گل ملی:حسام حسن حسین ( 70 گل ملی)

بزرگ ترین افتخار: 23 بار حضور و 7 قهرمانی در جام ملت های آفریقا( 1957، 1959، 1986، 1998، 2006، 2008، 2010)

 

نظر شما