شناسهٔ خبر: 25691998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دادگاه جرائم جنایی بغداد؛

حکم اعدام بلژیکی مسوول آموزش نوجوانان داعش صادر شد

بغداد– ایرنا – یک دادگاه جرائم جنایی در بغداد امروز سه شنبه حکم اعدام را علیه مسوول آموزش نوجوانان داعش و یکی از سرکرده های خطرناک گروه تروریستی داعش از اتباع کشور بلژیک صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'عبدالستار بیرقدار' سخنگوی شورای عالی قضایی عراق در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که دادگاه مرکزی جرائم جنایی در بخش 'الرصافه' بغداد، حکم اعدام علیه 'طارق جدعون' معروف به 'ابوحمزه البلجیکی' را صادر کرد.
بیرقدار اضافه کرده است که دادگاه مرکزی جرائم جنایی بغداد با استناد به ماده 4 مبارزه با تروریسم صادره در 2005، حکم اعدام را علیه این عضو گروه تروریستی داعش صادر کرده است.
در بیانیه اشاره شده است که طارق جدعون از اعضای داعش و مسوول آموزش نوجوانان در این گروه تروریستی بوده که به 'اشبال الخلافه' معروف بوده و در تعدادی از حملات تروریستی دست داشته است.
طارق جدعون از عناصر شناخته شده داعش نزد دستگاه امنیتی کشور بلژیک بوده و گروه تروریستی داعش به منظور فریب نیروهای امنیتی عراق و پلیس بین الملل (انترپول) چند بار در طول سال های گذشته، مدعی کشته شدن وی شده بود.
جدعون معروف به ابوحمزه البلجیکی در 2014 از کشورش به سوریه سفر کرد و از آن زمان یکی از عناصر فعال داعش به شمار می رفت که در سربازگیری برای داعش در اروپا فعالیت می کرد.
خاورم *353*380*

نظر شما