شناسهٔ خبر: 25691734 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

امروز صورت گرفت؛

کمیسیون فرهنگی از زنان فوتسالیست تقدیر کرد/ هدیه ۱۰۰میلیونی به تیم فوتسال

کمیسیون فرهنگی امروز از بانوان فوتسالیست قهرمان در آسیا تجلیل کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس امروز(سه شنبه، ۱ خرداد ماه) با دعوت از بانوان فوتسالیست قهرمان در آسیا از آن‌ها تقدیر و قدردانی کردند. همچنین در این نشست علاوه بر بانوان فوتسالیست امیررضا خادم معاون امور استان‌ها، پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان، لیلا صوفی‌زاده نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته بانوان و کادر فنی و پزشکی این تیم نیز حضور داشتند.

بنابراین گزارش در ابتدای این نشست خادم با قدردانی از بانوان کمیسیون فرهنگی به دلیل حمایت‌های از بانوان ورزشکار در مجلس و تلاش برای تصویب قوانینی در راستای حمایت از ورزش بانوان، گفت: اقداماتی همچون اختصاص سهمی از 27صدم درصد از 9درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به ورزش بانوان و افزایش بودجه ورزش بانوان به انحای مختلف قدم‌های بزرگی برای ورزش بانوان به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه بانوان ورزشی توفیقات بسیاری در چند سال اخیر داشتند و به نظر می‌رسد هر قدر بیشتر مورد حمایت قرار گیرند شاهد موفقیت‌های بیشتری از سوی آن‌ها خواهیم بود، ادامه داد: در مجموع همراهی و حمایت دولت و مجلس از ورزش بانوان می‌تواند برای ارتقاء غرور ملی، نشاط عمومی و سلامت اجتماعی بسیار مثمر ثمر باشد.

همچنین در ادامه این جلسه لیلا صوفی‌زاده نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته بانوان با قدردانی از تجلیل به عمل آمده از بانوان قهرمان، گفت: از بانوان کمیسیون فرهنگی به دلیل مشهود بودن نقش ارزنده آن‌ها در ارتقاء جامعه ورزشی بانوان تشکر ویژه دارم.

وی ادامه داد: پس از قهرمانی سال 2015  دختران فوتسالیست توانستند موقعیت خود را در آسیا تصویب کنند و این پیام را به جهانیان برسانند که حجاب اسلامی هیچ محدودیتی برای قهرمانی بانوان ایجاد نمی‌کند.

نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال همچنین با بیان اینکه تیم پشتبانی متشکل از وزارت ورزش و جوانان به ویژه معاونت امور زنان، فدراسیون فوتبال، سازمان تیم‌های ملی و کمیته بانوان عزم خود را جزم کردند تا با برنامه‌ریزی طولانی مدت قهرمانی سال 2015 را حفظ کنند، تاکید کرد: به‌یقین حفظ قهرمانی از کسب آن برای نخسیتن بار سخت‌تر است چراکه بر روی تیم قهرمان تمرکز می‌کنند.

صوفی زاده با تاکید بر اینکه بازیکنان با همت و غیرت از کوچکترین تلاش برای رسیدن به قهرمانی با وجود حجاب و تفاوت‌های که میان آن‌ها و رقیبان‌شان وجود داشت دریغ نکرده‌اند، اضافه کرد: ان‌شاءالله در آینده بر روی سکوی نخست جهان خواهند ایستاد، هرچند بزرگترین افتخار آن‌ها حفظ حجاب‌شان است.  

وی با اشاره به انتظارات‌شان از کمیسیون فرهنگی، گفت: اگرچه کمیسیون فرهنگی قدم‌های بزرگی در حل چالش‌های بانوان ورزشکار برداشته‌اند اما تقاضا داریم قوانین مرتبط با اشتغال این عزیزان منعطف‌تر شود.  

رئیس کمیته بانوان اسامی این قهرمانان و کادر تیم که در این جلسه حضور داشتند را بدین شرح عنوان کرد: فروزان کاکاوند مدیر تیم، شهرزاد مظفر سرمربی و سرمدرس آسیا در رشته فوتسال، دکتر آزاده حکاک‌زاده پزشک تیم و متخصص طب ورزشی، شهناز ایزدمهر مربی بدنساز، سیده نجمه میرافضل ماساژور، سارا عسکری مدیررسانه، نفیسه اسلامیان روانشناس تیم، مرضیه نشاط بیگلری فیزیوتراپ، لیلا خدابنده‌لو دروازه بان، فرزانه توسلی باعنوان عقاب آسیا و بهترین دروازبان آسیا در تورنمنت قبلی و فعلی، فاطمه اعتدالی در کنار سارا شیربیگی به‌عنوان خانم گلی این مسابقات(با 9 گل زده)، نسیم غلامی کاپیتان تیم، سید نسترن مقیمی بازیکن، آرزو صدقیانی‌زاده بازیکن و علی صانعی مدیر فنی تیم، امیر فراشی مشاور دروازه بانی.

بنابراین گزارش در این جلسه از اختصاص 50 میلیون تومان توسط کمیسیون فرهنگی و نیز 50 میلیون تومان دیگر توسط فدراسیون فوتبال به تیم فوتسال بانوان خبر دادند./

پایان پیام

نظر شما