شناسهٔ خبر: 25691720 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ارشا اقدسی در پاسخ به دفاع پرس:

مستند «فرمانده» با نمونه‌های خارجی قابل مقایسه بود

کارشناسی فنی مستند مسابقه فرمانده درباره سطح کیفی اکشن این مستند گفت: ما در فرمانده یک برنامه رئالیتی‎شوی را تماشا می‌کردیم که با آدم‌های معمولی شکل می‌گرفت اما پشت این آدم‌های معمولی تیم حرفه‌ای بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری عوامل مستندمسابقه «فرمانده 4» با حضور حسین افشار تهیه کننده، مهدی جبین‌شناس کارگردان، ارشا اقدسی کارشناسی فنی و یوسف کرمی کارشناس رزمی در سازمان اوج برگزار شد.

«ارشا اقدسی» کارشناسی فنی مستندمسابقه فرمانده در این نشست در پاسخ به سوال ما درباره کیفیت بخش اکشن این مسابقه اظهار داشت: چندین پارامتر یک کار را به یک کار خوب اکشن تبدیل می‌کند و این کار چند پارامتر موثر داشت. اول از همه ذوق این کار وجود داشت. خیلی موقع‌ها ما ایرانی‌ها ذوق کار را داریم اما امکانات کار فراهم نیست.

وی افزود: در پروژه مستندمسابقه فرمانده ذوق کار از طرف تیم کارگردانی کاملاً وجود داشت و احساس می‌شد. دوم نحوه تصویربرداری است که در کار خیلی موثر است. در این مسابقه در مقایسه با کارهای خارجی، 40 الی 50 درصد می‌توانیم بگویم مشابه بود.

کارشناسی فنی مستندمسابقه فرمانده بیان کرد: خیلی از تصویربرداران ما از امکانات پروژه‌های خارجی اطلاعاتی ندارند اما من به لطف خدا بخاطر اینکه خارج از ایران خیلی کار می‌کنم از آن آگاهم. خلاقیت پارامتر بعدی است که در این کار وجود داشت و باز برای به تصویر کشیدن خلاقیت و ذوق کارگردان احتیاج به تیم تصویربرداری قوی است.

اقدسی با تاکید بر اینکه تیم تصویربرداری فرمانده ضعیف نبود، عنوان کرد: تصویربرداری اکشن سوادی لازم دارد که در کشور ما به صورت تخصصی به آن توجه نشده است و مورد بعدی توانایی بچه‌های شرکت کننده بود. ما در فرمانده یک برنامه رئالیتی‎شوی را تماشا می‌کردیم که با آدم‌های معمولی شکل می‌گرفت اما پشت این آدم‌های معمولی تیم حرفه‌ای بود. آن‌ها در تصویر برنامه تا حدی تاثیرگذار بودند و نمی‌توان آن را با یک کار سینمایی مقایسه کرد اما اگر مستند فرمانده با برنامه رئالیتی‌شوی خارجی مقایسه شود، 60 الی 70 درصد قابل مقایسه و موفق بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما