شناسهٔ خبر: 25691105 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گرفتاری طرح «حمایت از کالای ایرانی» در پیچ و خم راهروهای بهارستان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از ناتمام ماندن «طرح حمایت از کالای ایرانی» در کمیسیون ویژه این طرح خبر داد.

صاحب‌خبر -
 پبچ و خم‌های طرح «حمایت از کالای ایرانی» در مجلسبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، پس از نامگذاری سال ۹۷ به نام «حمایت از کالای ایرانی»  مجلس بر آن شد تا با تشکیل کمیسیون ویژه «حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی» طرح جدیدی را  با عنوان «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» تهیه کند.

 این طرح در بردارنده ۱۷ ماده است که با بررسی کمیسیون ویژه «حمایت از کالای ایرانی» به  صحن علنی می رود تا  به تصویب سایر نمایندگان برسد.

 حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی ،با اشاره به پیچ و خم های بررسی این طرح اظهار کرد: این طرح  در کمیسیون مربوط، گرفتار پیچ و خم های اداری و اصلاح بندهای پیشنهادی است  و هنوز به  صحن علنی ارجاع داده نشده است.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر  زمان اتمام تدوین این طرح  تصریح کرد: کمیسیون مربوط در مرحله جمع بندی طرح تلاش می کند  تا هر چه سریع تر این طرح را به صحن علنی ارجاع دهد.
 
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهم ترین مباحث این طرح تشریح کرد: یکی از بندهای مهم این طرح،  اعمال مجازات برای واردات کالاهایی است که توان تولید آن در داخل وجود دارد؛  در این طرح  مقرر  می شود که  در صورت مشاهده  واردات کالای  مشابه تولیدات داخلی،این اجناس منهدم  و برای مجازات واردکننده هیچ گونه تخفیفات قضایی منظور نشود.
 
حاجی دلیگانی در پایان گفت: بیش ترین بخش حمایتی این طرح به  تولید کنندگان  مربوط می شود تا علاوه بر ارتقا کیفیت کالا  به جذب نیروی کار ماهر جهت افزایش آمار اشتغال  بپردازد؛ همچنین بیش ترین دقت و هشدار در این طرح  نیز  به بخش دولتی جهت استفاده صحیح از توان داخلی اشاره می کند.
 
لازم به ذکر است که این طرح از ۱۹ فروردین ماه  امسال به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی با همکاری مرکز پژوهش های این نهاد و متخصصان اقتصادی در کمیسیون ویژه « حمایت از کالای ایرانی »  مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.
 
انتهام پیام/

طرح حمایت از کالای ایرانی در راه صحن علنی

نظر شما