شناسهٔ خبر: 25689768 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پس از 6 سال؛

سفیر جدید مغرب در موریتانی استوارنامه خود را تقدیم کرد

پس از گذشت شش سال تنش بین مغرب و موریتانی، سفیر جدید مغرب با وزیر خارجه موریتانی دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمید شبار» سفیر جدید مغرب روز دوشنبه (دیروز) با «اسلک ولد احمد إزید بیه» وزیر خارجه موریتانی دیدار و نسخه‌ای از استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

شبار اوایل سال ۲۰۱۷ به عنوان سفیر مغرب در موریتانی تعیین شد اما موریتانی با تعیین وی مخالفت کرده بود تا اینکه اکتبر گذشته موافقت خود را اعلام کرد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، شبار هفته گذشته وارد موریتانی شد تا پس از گذشت شش سال تنش و اختلافات بین مغرب و موریتانی، مأموریت خود را آغاز نماید.

اختلافات دو کشور از سال ۲۰۱۲ بر سر پرونده صحرای غربی که مغرب و جبهه پولیساریو بر سر آن نزاع دارند، آغاز شد.

موریتانی حامی طرح سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حل سیاسی مورد توافق دو طرف است و موضع بی‌طرفی در این پرونده را اتخاذ کرده است در حالیکه مغرب، موریتانی را به اتخاذ مواضع نزدیک به پولیساریو متهم می‌کند.

«جبهه پولیساریو» به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی از سال 1973 دنبال استقلال «صحرای غربی» است و از سال 1976 که نیروهای اسپانیایی از این منطقه خارج شدند، با دولت مغرب درگیر شده است.

درگیری بین دو طرف مغرب و جبهه پولیساریو از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از آن در سال ۱۹۹۱ توافقنامه‌‌ای درباره برقراری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل امضا شد.

انتهای پیام/ص

نظر شما