شناسهٔ خبر: 25688583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراقب ترفند جمع‌آوری نذورات مردمی از سوی مجرمان سایبری باشیم

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های مالی از طریق فضا‌های مجازی با عنوان جمع‌آوری نذورات مردمی در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگارنژاد  رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: امروزه با توجه به سیر پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و پدیده‌هایی همچون شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی گاهی شاهد شگردهائی خاص در این فضا‌ها هستیم که با سوء استفاده از احساسات و عواطف مردم از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان برخی از کلاهبرداران با طراحی سایت، کانال و گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار پیام‌هایی مانند کمپین جمع‌آوری نذورات نقدی برای نیازمندان، دادن نذری و افطاری و غیره، کاربران را ترغیب می‌کنند تا در این طرح‌ها مشارکت کنند.

سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: از اینرو شهروندان توجه داشته باشند شماره حساب‌هایی که جهت جمع‌آوری و واریز نذورات مردمی در فضای مجازی منتشر می‌شوند به هیچ عنوان قابل اطمینان نیستند چراکه ممکن است برخی افراد کاربران را با وعده‌های خیرخواهانه تحریک و آن‌ها را به درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کنند و به این روش مبالغ واریزی را به نفع خود برداشت نمایند.

وی با اشاره به اعلام شماره حساب موسسات مجاز از طریق رسانه‌ها تصریح کرد: در این راستا توصه می‌شود چنانچه شهروندان قصد کمک به نیازمندان یا پرداخت فطریه و کفاره روزه از طریق درگاه‌های مجازی را دارند حتماً از طریق سایت‌ها و موسسات معتبر اقدام نموده و قبل از هرگونه واریز وجه از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند.

سرهنگ یادگارنژاد یادآور شد: در پرداخت وجه از طریق مجازی نیز باید مراقب بود درگاه مورد نظر ما درگاه اصلی بانک باشد و در جهت پیشگیری از افتادن در دام فیشینگ به آدرس درگاه اینترنتی که با عبارت https آغاز شده توجه کنیم و هنگام بروزرسانی هم دقت داشته باشیم حتماً صفحه کلید مجازی تغییر کند.

رئیس پلیس فتا در پایان اظهارکرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک ثبت گزارشات مردمی این موارد را به کارشناسان پلیس فتا اعلام نمایند.
انتهای پیام/ی

مراقب درگاه های پرداخت الکترونیک باشید

نظر شما