شناسهٔ خبر: 25688424 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

90 درصد مرزهای سیستان و بلوچستان در کنترل نیروی انتظامی است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور: در حال حاضر 78 درصد از کشفیات نیروی انتظامی در استان‌های شرق و حاشیه شرقی مجاور با افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سردار «مسعود زاهدیان» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر که در یک برنامه رادیویی با موضوع «بررسی عملکرد پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته و راهکار‌ها در برابر موانع و مشکلات پیش رو» سخن می‌گفت، با اشاره به حساسیت‌های موجود در موضوع مواد مخدر در کشور، اظهار داشت: نیروی انتظامی کشور در طول سال‌های اخیر همواره در تلاش بوده تا به تناسب سطح تهدید مواد مخدر، توان و قدرت خود را تجهیز و به روز کند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در حال حاضر توجه خود را به نقاط ورود مواد مخدر به داخل کشور معطوف کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر 78 درصد از کشفیات نیروی انتظامی در استان‌های شرق و حاشیه شرقی مجاور با افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به کنترل‌های الکترونیکی و الکترواپتیکی موجود در مرز‌های کشور، اظهار داشت: با ارتقاء سازمان پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان‌های شرقی کشور سعی می‌کنیم تا برخورد با مواد مخدر در مبداء حرکت باشد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد کشفیات مواد مخدر در کشور توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: توسعه تجهیزات الکترونیکی در فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مبداء و مقصد در سراسر کشور به ارتقای توان پلیس در مقابله با مواد مخدر کمک کرده است.
سردار زاهدیان با اشاره به احداثات مرزی جدید در راستای کنترل هرچه بیشتر ورود مواد مخدر به داخل کشور، تصریح کرد: نیروی انتظامی در مواقع و مناطقی که احداثات مرزی مطلوب را ایجاد کرده و به دست گرفته است توانسته میزان ورود مواد مخدر به داخل کشور را به اندازه زیادی کاهش دهد.
وی همچنین در ادامه افزود: مناطق دارای دیوار مرزی در حال حاضر حدود 40 تا 50 درصد کاهش ورود مواد مخدر به داخل کشور را در سال گذشته در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور درباره مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر حدود 200 کیلومتر از محدوده مرز‌های استان سیستان و بلوچستان با خلأ کنترل‌های مرزی مواجه هستند.

نظر شما