شناسهٔ خبر: 25688086 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رتبه یکی مانده به آخر جهان برای ایران در مدیریت اکوسیستم‌های آبی

احمدعلی کیخا گفت: در زمینه مدیریت اکوسیستم‌های آبی از جمله تالاب‌های و رودخانه‌ها، ایران در بین 232 کشور ایران رتبه 231 را دارد.

صاحب‌خبر -

جمعیت حیات وحش کشور در خطر استبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدعلی کیخا عضو شورای عالی آب و نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم روز جهانی تنوع زیستی اظهار کرد: بر اساس مطالعات سال 2013 در زمینه مدیریت اکوسیستم‌های آبی از جمله تالاب‌های و رودخانه‌ها، ایران در بین 232 کشور ایران رتبه 231 را دارد که این به معنای خوب نبودن اوضاع اکوسیستم در کشور است.

وی افزود: از آنجایی که ما در کشور با بحران آب روبه‌رو هستیم، آب شرب در مصارف صنعتی و کشاورزی در سال‌های گذشته استفاده می‌شده است و میزان بارندگی در سال‌های اخیر با توجه به وجود تپه‌های ماسه‌بادی در سیستان و جنگل‌های شمال بسیار کاهش یافته است.

کیخا گفت: اگر آب شرب مردم سیستان را فراهم نکنیم؛ جلبک‌ها رشد نمی کنند؛ در نتیجه میزان آفتاب و تبخیر آب در این مناطق زودتر صورت می‌گیرد و بر همین اساس ما با کم‌آبی مواجه می‌شویم.

عضو شورای عالی آب گفت: در مجلس هشتم به تمام مسئولان نظام نامه‌ای نوشتیم که چرا برخی ما را متهم به نادانی می‌کنند.

وی افزود: ما در کشور با کاهش جمعیت حیات وحش رو‌به رو هستیم. همچنین در این حوزه با مشکلات متعددی مواجه هستیم. اگر سازمان محیط زیست با این روند پیش برود، حتی یک نفر از ما جرأت این را ندارد که کاری برای محیط زیست انجام دهد.

کیخا گفت: در حوزه محیط زیست طبیعی در مجلس تلاش کرده‌ایم تا فرصت‌های قانونی خوبی را برای محیط زیست فراهم کنیم، اما تاکنون نتوانسته‌ایم رضایت مردم و سازمان را بدست آوریم. سازمان محیط زیست علاوه بر کار نظارت، خود را جای دستگاه اجرایی قرار دهد تا شاید شرایط ما را بفهمد. کار ما کار اجرایی نیست؛ سازمان محیط زیست باید مطالبه گر باشد.

عضو شورای عالی آب در پایان تصریح کرد: ما برای حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها منع قانونی در کشور نداریم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما