شناسهٔ خبر: 25688070 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قدردانی از ۳۶ فعال میراث فرهنگی

در هفته میراث فرهنگی از ۳۶ فعال حوزه میراث فرهنگی قدردانی شد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ تقدیر شدگان شامل مدیران موزه، مسؤولان موزه‌های استان، موزه‌داران، راهنما‌های موزه، امین‌های اموال، مرمتگران برتر، موزه‌داران خصوصی، مجموعه‌داران خصوصی، کارشناسان فنی، یگان‌های حفاظت و موز‌ه‌های غیر وابسته بودند.

در بخش قدردانی از مدیران موزه از کرم میرزایی مدیر موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران، امید یزدانی مدیر موزه باستان‌شناسی اردبیل و مریم فدایی مدیر موزه خط و کتابت سعد‌آباد قدردانی شد.

در بخش مسئول موزه‌های استان از مریم الطافی از مازندران، الهه خاکباز الوندیان از یزد و عزیزالله پیرمحمدی از لرستان قدردانی شد.

همچنین از ۳ موزه‌دار با نام‌های نفیسه گوهری موزه چهلستون اصفهان، زینب صفایی موزه تاریخ آمل و مهناز کوچک‌زایی موزه منطقه‌ای جنوب شرق ایران سیستان و بلوچستان قدردانی شد.

در بخش امین اموال نیز از آذین ثباتی از مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، سیما طاهر‌مقدس از آذربایجان شرقی، امید سرگزی از سیستان و بلوچستان و ریحانه لسانی گویا از موزه ملی ایران قدردانی شد.

منصوره نظارتی‌زاده از بخش دولتی لرستان، رسول روفه‌گر حق از بخش خصوصی کردستان و صدیقه جعفرزاده و زهرا سلطانی از کرمان نیز در بخش مرمتگران برتر قدردانی شدند.

همچنین از ۲ موزه‌دار خصوصی به نام‌های حسن مشکین‌فام موزه هنری فارس و داریوش پبدنی موزه کتب و نسخ خطی اصفهان و ۲ مجموعه‌دار خصوصی خسرو رودانی مجموعه فرهنگی تاریخی فارس و محمدعلی و محمدرضا اردانی مجموعه خودرو‌های تاریخی یزد قدردانی شد.

در بخش کارشناسان فنی از محمدرضا امین از فارس، امین قربانی از کهگیلویه و بویراحمد و حسن سلطانی از همدان قدردانی شد.

در هفته میراث‌فرهنگی همچنین از محمود عسگری حاتم‌آبادی از مجموعه کاخ نیاوران، علیرضا احمدی از موزه ملی ایران و حسین میرزایی از موزه آبگینه و سفالینه در بخش یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قدردانی شد.

در بخش موزه غیر وابسته نیز از علیرضا صادقی موزه مشارکتی شهر بروجن و محمد سهرابی موزه گلسنگ‌های ایران وابسته به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز قدردانی شد.

فائق فیاضی برای اهدای هزار و ۵۰۰ مترمربع واحد تجاری برای راه‌اندازی موزه در مهاباد و محمد رکنی مدیر موزه منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در بخش ویژه قدردانی شدند.

همچنین از ۳ خبرنگار حوزه میراث فرهنگی مریم اطیابی، سمیه ایمانیان و فاطمه علی‌اصغر قدردانی شد.

نظر شما