شناسهٔ خبر: 25688005 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دلیل نیاز مدارس دولتی به کمک مالی خانواده‌ها

منبع: تسنیم

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه مدارس سمپاد بدون برگزاری آزمون‌های چهارگزینه‌ای دانش‌آموز جذب خواهند کرد، گفت:‌ برخی فعالیت‌های مدارس بدون کمک مالی خانواده‌هاقابل اجرا نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید محمد بطحایی در حاشیه آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در جمع خبرنگاران درباره شیوه جذب دانش‌آموز در پایه هفتم مدارس سمپاد اظهار کرد:‌ خانواده‌هایی که داوطلب حضور فرزندشان در پایه هفتم مدارس سمپاد هستند می‌توانند فرزندشان را در این مدارس ثبت‌نام کنند و شیوه پذیرش مدارس سمپاد در مهر 97 صرفا از طریق آزمون هوش و استعدادسنجی است.

* حذف آزمون تستی برای جذب دانش‌آموز در مدارس سمپاد

وی افزود: به هیچ وجه آزمون‌های استعداد تحصیلی در سوالات چهارگزینه‌ای که پیش از این برای ورود به مدارس استعداد‌های درخشان برگزار می‌شد، انجام نمی‌شود و از خانواده‌ها می‌خواهم به هیچ وجه کتاب‌های کمک آموزشی و کلاس‌های آمادگی آزمون مدارس سمپاد را جدی نگیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حذف آزمون‌های مکرر دوره ابتدایی که براساس نظر کارشناسی آموزش و پرورش موجب اختلال تحصیلی شده مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است. برای سال 98 نیز با هماهنگی شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیمات مقتضی به منظور کاهش گام به گام آزمون‌های دوره ابتدایی اتخاذ می‌شود و به موقع نیز به خانواده‌های دانش آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

* هزینه برخی فعالیت‌های مدارس بدون کمک مالی خانواده‌ها تامین نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش درباره کمک‌های مردمی به مدارس اظهار کرد: در بودجه سال 97 حکمی پیش بینی شده است که بخشی از هزینه‌های سوخت مدارس را تامین کنیم البته آیین نامه آن هنوز اجرا نشده است البته خانواده ها توجه داشته باشند فعالیت‌هایی در مدارس داریم که بدون کمک آنها قادر به تامین هزینه‌ها نیستیم، از این سخن اینگونه برداشت نشود که مدارس هزینه‌های اجباری از خانواده‌ها دریافت کنند و این کار نباید با اجبار همراه باشد.

بطحایی ادامه داد: فضای تربیتی مدارس نباید به سمتی برود که با اجبار، اوقات تلخی و کدورت، مبالغی از اولیا برای کمک به مدرسه گرفته شود و همانند همیشه خانواده‌ها با درکی که از این موضوع دارند، هر آنچه که در توان‌شان است و می‌توانند به مدارس کمک کنند تا مدرسه‌فرزندانش‌شان با کیفیت بالاتر به ارائه خدمات بپردازد.

وی درباره حساب یکپارچه مدارس گفت: برخی مراجع نظارتی اشکالاتی از آن گرفتند که ابهامات آن رفع شد و امیدوارم هر چه زودتر وارد فاز اجرا شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون در مدارس غیردولتی گفت: یکی از دلایلی که موسسان مدارس غیردولتی برای برگزاری آزمون دارند، تبیین نشدن مصوبه است البته گروهی برای بررسی این تخلف در حال فعالیت هستند همچنین سامانه‌ای که میزان شهریه را در مدارس غیردولتی کنترل می‌کند، فعال است.

وی درباره تغییر زمان کنکور عنوان کرد: هنوز تفاهمی رسمی بین ما و وزارت علوم اتفاق نیفتاده است چون متناسب با شرایط دانش آموزان باید ضریب دروس امتحان نهایی را تعیین کنیم و تغییر زمان کنکور هنوز قطعی نیست.

نظر شما