شناسهٔ خبر: 25687920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

زمینه سازی لاریجانی برای الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب در زمینه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم نظری نداشتند و فرمودند مجلس و دولت خودشان تصمیم بگیرند.

صاحب‌خبر -
به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم TF در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
 
علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید با اعلام تذکر ماده ۲۴ آئین نامه داخلی در خصوص نظارت رئیس مجلس بر جلسات گفت: روز یکشنبه جلسه غیرعلنی در مجلس برگزار شد. ظرف ۲۴ ساعت گزارش جلسه به گونه ای از سوی نمایندگان مطرح شد که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تکذیبیه صادر کرد.
 
در ادامه لاریجانی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: بارها گفته ایم که دستور جلسات صحن غیر علنی بیان نشود. سخنگوی هئیت رئیسه نیز صحبت کرده است.
 
وی با اخطار اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: آقای کریمی قدوسی بخشی از تحریر الوسیله امام(ره) را چاپ و در مجلس توزیع کرده است. این در حالی است که تحریر الوسیله امام(ره) برای زمانی بود که قانون اساسی تصویب نشده بود.
 
این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: اگر آقایان به فرمایشات رهبری اعتقاد دارند در چشم انداز ۲۰ ساله تأکید شده است که ایران باید با کشورهای جهان روابط منطقی داشته باشد.
 
رحیمی ادامه داد: در گوشی می‌گویند که این لایحه استعماری است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی هم گفت این لایحه استعماری است. از رهبری مایه نگذارید.
 
در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری در این زمینه نظری نداشتند و فرمودند مجلس و دولت خودشان تصمیم بگیرند. قبلا هم این موضوع را اعلام کردم.
 
وی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: اگر به دموکراسی اعتقاد دارید بدانید ایران تافته جدا بافته نیست.
 
به گزارش مهر در حالی رحیمی مدعی بود که نمایندگان اصولگرای مجلس برای جلوگیری از تصویب این لایحه از رهبری مایه می گذارند که هیچ یک از نمایندگان حرفی را در این خصوص مطرح نکرده اند و در جلسه غیرعلنی نیز لاریجانی اعلام کرده بود که رهبری در این خصوص نظری ندارند.

نظر شما