شناسهٔ خبر: 25687760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پاناما هیچ برنامه ای برای انتقال سفارت خود به قدس ندارد

خوان کارلوس وارلا رئیس جمهوری پاناما گفت: بازگشایی سفارت در قدس فقط باید در شرایط آغاز فرایند صلح جدید بین اسرائیل و فلسطینی ها اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /روزنامه صهیونیستی جروزالم پست امروز (سه شنبه) با ذکر این مطلب، به نقل از وارلا افزود: پاناما هیچ برنامه ای برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس ندارد و سفارت خود را در تل آویو نگه می دارد.

به نظر این کشور قصد ندارد اقدام مشابه کشورهای گواتمالا و پاراگوئه را برای انتقال سفارت خود به قدس انجام دهد.
وارلا در مصاحبه ای را با این روزنامه همچنین گفت: فکر می کنیم شروع دوباره گفت و گوی صلح مهمترین گامی است که باید در این لحظه برداشته شود. احساس می کنیم مهمترین چیز این است که رهبران فلسطینی را در کنار رهبران اسرائیلی در یک گفت و گوی با مشارکت جامعه جهانی ببینیم.
وارلا ادامه داد، دوره مذاکرات (فلسطینیان و رژیم صهیونیستی) فقط با وساطت آمریکا به پایان رسیده و چنین مذاکراتی با گذشته متفاوت است.
وی همچنین با تاکید دوباره بر اینکه در این لحظه صلح مهمتر از هر چیزی دیگر است، اضافه کرد: مذاکرات صلح باید مشارکت کشورهای بسیاری را در پی داشته باشد تا اینکه همه احساس کنند جامعه جهانی از آن حمایت می کند.
به نوشته جروزالم پست، پاناما در نوامبر (آبان-آذر 96)، یکی از تنها 9 کشوری بود که قطعنامه نشست عمومی سازمان ملل را برای سلب حاکمیت رژیم صهیونیستی بر قدس نپذیرفت.
به گزارش ایرنا، آمریکا دوشنبه 24 اردیبهشت (14 مه) با حضور یک هیات از واشنگتن که در راس آن ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا و همسرش جَرِد کوشنر حضور داشتند، سفارت خود را رسما به شهر قدس منتقل کرد و آن را گشود. به دنبال آمریکا کشورهای گواتمالا و پاراگوئه نیز سفارت های خود را از تل آویو به قدس منتقل کردند.
فلسطینی ها همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی، تظاهرات اعتراضی برگزار کردند که مانند همیشه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد. در جریان این حملات بیش از 60 فلسطینی شهید و حدود سه هزار تن زخمی شدند.
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از 86 کشور به منظور شرکت در مراسم بازگشایی سفارت آمریکا در قدس دعوت کرد که بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان آن را تحریم کردند. پاناما در میان کشورهایی بود که دعوت برای شرکت در این مراسم را پذیرفت.  / ایرنا

نظر شما