شناسهٔ خبر: 25687675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کورتس: امیدوار بودم که آمریکا از خروج از توافق هسته‌ای با ایران صرف‌نظر کند

صدراعظم اتریش در گفت‌وگو با یکی از نشریات آلمان ضمن ابراز امیدواری در زمینه بقای توافق هسته‌ای با ایران گفت که امیدوار بود با وجود هشدارهای مطرح شده، آمریکا از اقدام برای خروج از این توافق صرف‌نظر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش در گفت‌گو با نشریه آلمانی «فوکوس» گفت که امیدوار بود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج نشود.

وی در این مورد گفت: «من با وجود همه هشدارها امیدوار بودم که آمریکا از این اقدام صرف‌نظر کند چرا که توافقی که در وین به دست آمد، توافقی خوب بود که کارایی داشت. وقتی این توافق زیر سوال برده شود در این صورت روبط میان ایران و تمامی منطقه بی ثبات می‌شود. آنهم رابطه‌ای که همین حالا به اندازه کافی شکننده است.»

کورتس افزود: «ما هیچ علاقه‌ای نداریم که ایران بتواند بمب اتمی بسازد این موضوع به وسیله نظارت‌های دقیق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  IAEO آنطوری که در توافق وین پیش‌بینی شده، کاملا به تائید رسیده است. نگرانی آمریکا و اسرائیل کاملا جدی است با این حال باید در راستای توافق عمل کنیم. هدف ما باید این باشد که به همراه شرکایمان در اتحادیه اروپا تلاش کنیم تا از تنش احتمالی  با ایران جلوگیری کنیم و توافق را در بهترین شکل آن حفظ کنیم.»

صدراعظم اتریش در پاسخ به این پرسش که اروپا و روسیه چطور می‌توانند توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند و از رویارویی با آمریکا هم اجتناب کنند هم گفت: «به این منظور مذاکراتی در تمامی سطوح در جریان است برای همه اهمیت دارد که ایران همچنان به توافق پایبند باشد.»

ترامپ روز هجدهم اردیبهشت اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود.

انتهای‌پیام/

نظر شما