شناسهٔ خبر: 25687363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیون تومان برای روشنایی مزار شهدا در استان همدان

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در بحث روشنایی مزار شهدا در سال ۹۶ اقدامات خوبی انجام شد و ۳۰۰ میلیون تومان سال گذشته در این راستا هزینه شد که بخش عمده‌ای از کار انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان به نقل روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، حسین توکلی مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران با حضور در شرکت برق استان همدان ضمن دیدار با مدیرعامل شرکت از فعالیت‌های فرهنگی و امور ایثارگران این شرکت بازدید به‌عمل آورد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: با توجه به ابلاغ نظامنامه در شورای فرهنگی که از سال 90 به صورت مستمر در شرکت تشکیل شده، امور ایثارگران را در قالب آن پیگیری می‌کنیم.

 

محمدمهدی شهیدی افزود: علاوه بر بخش فنی در بخش فرهنگی نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و در این زمینه در سطح کشور و استان حائز رتبه هستیم.

 

وی با اشاره به کمک‌رسانی شرکت در زلزله سرپل ذهاب ادامه داد: اعزام نیرو و تجهیزات حدود 400 میلیون تومان، تأمین برق برای بخش‌های مختلف از قبیل چادرها و... از اقدامات انجام شده در راستای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در بحث روشنایی مزار شهدا نیز در سال 96 اقدامات خوبی انجام شد و 300 میلیون تومان سال گذشته در این راستا هزینه شد که بخش عمده‌ای از کار انجام شده است.

 

وی ادامه داد: تخصیص رفاهیات و بکارگیری نیروها و استفاده از توان ایثارگران نیز از دیگر اقدامات اجرایی شرکت در حوزه امور فرهنگی و ایثارگران بوده است.

 

نامگذاری پست‌های برق استان همدان به نام شهدا

معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این بازدید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شرکت و بین کارکنان هر ساله برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که به اجرایی می‌شود.

 

عباس گودرزی افزود: در حال حاضر از 353 نفر نیروی رسمی شرکت حدود 120 نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانباز هستند.

 

وی عنوان کرد: در کنار وظیفه اصلی شرکت برای تأمین برق مطمئن از امور فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت غافل نشده‌ایم و یکی از فعالیت‌های ما پرداختن به این امور فرهنگی و ایثارگران است.

 

معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به وجود پنج شهید در این شرکت گفت: طی اقدامی برخی از پست‌های زمینی توزیع برق به نام این بزرگواران نامگذاری شده است.

 

وی یادآور شد: همچنین المانی از شهدای این شرکت شهیدان «مجید صفی‌خانی»، «کاوه فروغی»، «علیرضا اختری»، «قربانعلی حسینی» و جانباز شهید «علیرضا فلاحی» در ورودی شرکت تعبیه شده است.

 

گودرزی با اشاره به تهیه منشور اخلاقی ایثارگران شرکت تصریح کرد: این منشور برای اولین بار در سطح وزارت نیرو در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تهیه و تدوین شد.

 

وی از کسب رتبه در ارزیابی‌ها مختلف خبر داد و افزود: دستورالعمل تجلیل از ایثارگران و آزادگان نیز و تسهیلات لازم به طور کامل در شرکت اجرایی و پرداخت شده است.

 

معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از دیگر برنامه‌های انجام شده در امور فرهنگی و ایثارگران را اعزام کارکنان به اردوهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: هر ساله 3 اتوبوس اختصاصی از کارکنان شرکت به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

 

وی ادامه داد: بروزرسانی درصد جانبازی پرسنل، تهیه کارنامه ایثارگری برای همکاران، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران بر اساس ابلاغیه‌ها، اطلاع رسانی لیست مراکز درمانی به جانبازان و ایثارگران و پرداخت فرانشیز درمان آنها از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

گودرزی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی یادآور شد: برگزاری برنامه روز شهید، صعود به قله، تکریم و مناسب‌سازی مسیر تردد جانبازان، میزبانی مسابقات قرآن و عترت، مسابقات ورزشی و فرهنگی، حضور در راهپیمایی‌ها، تهیه ویژه‌نامه حدیث ایثارو خاطرات ایثارگران شرکت نیز از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این شرکت است.

 

وی با اشاره به وجود 22 حلقه صالحین فعال در شرکت توزیع برق استان و واحدهای تابعه آن گفت: از دیگر برنامه‌های ما اعزام اکیپ به کربلای معلی است که در کنار فعالیت برقی و انجام وظیفه، کار خدمت‌رسانی به زائران را نیز به مدت یک ماه برعهده دارند.

 

معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در بخش برون‌سازمانی نیز اعمال معافیت‌های بخش انرژی برای خانواده شهدا، جانبازان بالای 25 درصد و آزادگان و بکارگیری نیروی ایثارگری انجام می‌شود.

 

شرکت توزیع نیروی برق همدان یکی از شرکت‌های موفق استان همدان

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه ابراز داشت: سالانه حدود یک هزار انشعاب رایگان در استان همدان به افراد زیرپوشش کمیته امداد، بهزیستی، جانبازان و... واگذار می‌شود که از این تعداد سالانه حدود 250 انشعاب به خانواده شهدا و جانبازان تعلق دارد.

 

سعید فریدونی با اشاره به محاسبه بهای انرژی خانواده‌های شهدا و ایثارگران افزود: همچنین 80 کیلووات ساعت نیز در ماه برای جانبازان 70 درصد به بالا انرژی مصرفی آنها رایگان محاسبه می‌شود.

 

اشرفی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز عنوان کرد: دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های ابلاغی مرتبط با خانواده شهدا و ایثارگران را کدگذاری و اطلاع‌رسانی می‌کنیم که لازم‌الاجرا بوده و در مدیریت سیستم یکپارچه نیز وجود دارد.

 

حسین توکلی مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران نیز در ادامه ضمن تقدیر از شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: این جای خرسندی است که مدیر این شرکت برادر دو شهید بوده و در گمنامی در حال خدمت‌رسانی است.

 

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یکی از شرکت‌های موفق استان است، افزود: اعتراضات مردمی نسبت به این شرکت که بیشتر با مردم در ارتباط بوده نسبت به دیگر ارگان‌ها، کمتر است.

 

وی در پایان با بیان خاطراتی از شهید فروغی از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در خدمت‌رسانی به مردم به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران تقدیر کرد.

نظر شما