شناسهٔ خبر: 25686435 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تیم‌های نوجوانان و جوانان ۸ بازیکن به بزرگسالان داده‌اند و نمره آنها ۲۰ است

طلوع‌کیان: جوانگرایی را به فال نیک می‌گیرم، اما نباید ناگهانی باشد/ معروف و موسوی می‌توانند با ۲۰۲۴ در تیم ملی باشند

مربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان را به فال نیک می‌گیرم، اما معتقدم این پروسه نباید ناگهانی انجام شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا طلوع‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تیم ملی والیبال جوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: چهارمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال جوانان از دوم خردادماه در آکادمی ملی المپیک آغاز می‌شود که ما اسامی 16 بازیکن را برای حضور در این مرحله از اردو اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به احتمال فراوان در دهه دوم خرداد ماه راهی استونی خواهیم شد. آنها از تیم ما دعوت کرده‌اند تا اردویی را در این کشور برگزار کنیم ضمن اینکه در این تاریخ تیم‌های ایتالیا و روسیه هم در کشور استونی حضور دارند و می‌توانیم مسابقات خوبی را داشته باشیم. پس از آن هم حداقل باید یک اردوی خارجی دیگر داشته باشیم تا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده شویم. 

مربی تیم ملی والیبال جوانان ایران با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: جدول مسابقات مشخص شده و تغییراتی هم نسبت به سال‌های گذشته داشته است. طبق اعلام مسئولان ما با تیم‌های کره‌جنوبی و چین همگروه هستیم که موضوعی واقعاً عجیب است، چون این سه تیم در دوره گذشته عنوان اول تا سوم را به خود اختصاص دادند! ما اصلاً این اتفاق را تایید نمی‌کنیم و به نظرم اینگونه برنامه‌ریزی فقط در آسیا رخ می‌دهد که باید اصلاح شود.

طلوع‌کیان خاطرنشان کرد: مگر می‌شود سه تیم برتر دوره گذشته در یک گروه باشند و مسابقات از دور دوم حذفی شود؟ پیش از این اعلام کرده بودند که 12 تیم در دسته اول و 12 تیم در دسته دوم با هم بازی خواهند کرد که این امر با مخالفت و اعتراض تیم‌های آسیایی روبرو شد و در نهایت فدراسیون جهانی اعلام کرد این جدول باید تغییر کند. به نظر ما جدول جدید هم اصلاً کارشناسی نسیت و طبق اطلاعاتی که ما داریم ایرادهای زیادی در این جدول به چشم می‌خورد.

وی درمورد اضافه شدن چندین بازیکن رده سنی نوجوانان وجوانان به تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال تصریح کرد: در ابتدا باید به کادر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان و جوانان ایران تبریک گفت که توانستند 8 بازیکن را به تیم ملی بزرگسالان تحویل دهند. به نظر من باید به کادر فنی این تیم‌ها نمره 20 داد، چون عملکردی فوق‌العاده داشتند، اما از حالا به بعد تصمیم با کولاکوویچ است.

مربی تیم ملی والیبال جوانان ایران ادامه داد: برخی‌ها معتقدند که جوانگرایی باید تدریجی باشد و برخی دیگر نظری متفاوت دارند. به هر حال من این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم، اما به نظر من بازیکنان اصلی ما هم سن و سال زیادی ندارند که نیاز به حذف آنها باشد. به عقیده من بازیکنان همچون معروف و موسوی تا سال 2024 هم می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند. با این شرایط بهتر است که جوانگرایی ناگهانی نباشد و جوانان رفته‌رفته به تیم ملی تزریق شوند.

طلوع‌کیان اظهار داشت: در این بین باید به نکات دیگری هم توجه کرد؛ برای مثال یک بازیکن در هر سال تنها در 2 رده سنی تورنمنت‌های جهانی می‌تواند بازی کند. با این شرایط به عنوان مثال بازیکنی مانند توخته سال آینده باید در مسابقات نوجوانان جهان، جوانان جهان، امیدهای جهان و مسابقات بزرگسالان بازی کند و این موضوع نیاز به بررسی و انتخاب دقیق دارد تا تیم‌های ملی لطمه نخورند. 

وی افزود: موضوع دیگری هم وجود دارد که آن را هم با ی مثال توضیح می‌دهم؛ تیم ملی والیبال ایتالیا بازیکنی به نام جیانلی را به عنوان پاسور به ترکیب خود اضافه می‌کند و ستاره‌هایی مانند خوانتورنا و زایتسف هم با پاس‌های او اسپک می‌زنند و گلایه و اعتراضی هم ندارند. حال باید دید که آیا فرهنگ ما هم اینگونه هست؟ باید دید که بازیکنان، مربیان و مردم می‌توانند جوانانی که به تیم بزرگسالان اضافه می‌شوند را بپذیرند یا خیر؟

مربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: بدون شک والیبالیست‌های ایران ظرفیت بالایی دارند، اما استفاده کردن از آنها هنر می‌خواهد. ضمن اینکه قطعاً دستمزد باشگاهی بازیکنانی که در تیم بزرگسالان حاضر هستند هم بالا خواهد بود. باید اخلاق و منش جوانان را هم در کنار مسائل فنی بالا برد که این کار سختی است و همه باید در آن سهم داشته باشند و کمک کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما