شناسهٔ خبر: 25686401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کواکبیان در تذکر آئین نامه ای:

گزارش سخنگوی کمیسیون امنیت از لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم جانبدارانه بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نسبت به ارائه گزارش سخنگوی این کمیسیون در صحن علنی درباره لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم اعتراض کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (سه شنبه، یکم خردادماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ماده 79 آئین نامه داخلی اظهار داشت: در زمان بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم برخی از نمایندگان عنوان کردند که اعضای کمیسیون امنیت ملی عرضه ارائه گزارش در این زمینه را نداشته اند.

وی ادامه داد: موضوع این است که هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی رأسا تصمیم گرفتند که به موضوع این لایحه ورود نکنند و با معطل گذاشتن آن در واقع خواسته اند با دولتمردان هماهنگ باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراض من به رئیس مجلس است که زمانی که کمیسیون گزارشی ارائه نکرده است چرا باید سخنگوی آن گزارش جانبدارانه ای ارائه و بیان کند که این کنوانسیون بین المللی استعماری است؛ از کی تاکنون پیوستن به کنوانسیون های بین المللی استعماری بوده است؟

وی با بیان اینکه موضع گیری سخنگوی کمیسیون در واقع موضع گیری همه اعضای کمیسیون تلقی می شود، اظهار داشت: حتی رئیس مجلس نباید اجازه می داد سخنگوی کمیسیون عنوان کند در این زمینه گزارشی ندارد.

کواکبیان در اعتراض به مهلت دو هفته ای برای بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در کمیسیون امنیت ملی گفت: این ارجاع نیز خلاف آئین نامه است و نباید رئیس مجلس چنین اقدامی را انجام می داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: انتظار می رود که همین امروز جلسه ای ویژه برای بررسی لایحه مذکور در کمیسیون مربوطه تشکیل و هفته دیگر موضوع در دستورکار صحن علنی قرار گیرد.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر گفت: بهتر بود که کمیسیون امنیت گزارشی درباره این لایحه ارائه می کرد حتی اگر نظر منفی داشت اما به هر حال سخنگوی کمیسیون می تواند همین موضوع را به عنوان گزارش در صحن علنی مطرح کند به هر حال رئیس وقت صحن علنی خلاف آئین نامه عمل نکرده است./

پایان پیام

 

نظر شما