شناسهٔ خبر: 25686400 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

مالک جدید «حفارس» مشخص شد/ تلاش برای نجات شرکت اصل چهل و چهاری از ورشکستگی

خریدار شرکت حفارس، شرکت تعاونی ایثارگری خدمات حمل و نقل و گردشگری ایده آل شهر آرا است که مطابق با مقررات سازمان خصوصی سازی برای قطعیت این معامله فرصتی 20 روزه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، روز یکشنبه 20 اردیبهشت ماه 97  تعداد 273 میلیون و 578 هزار سهم معادل 78.37 درصد از سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به ارزش 673 میلیارد ریال، توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت احیاگستر هرمز به صورت یکجا و نقد و یا نقد و اقساط عرضه و در نهایت توسط یک شرکت تعاونی فعال در حوزه خدمات اتوبوس‌های شهری و بین شهری خریداری شد.

خریدار این سهم اصل چهل و چهاری شرکت تعاونی ایثارگری خدمات حمل و نقل و گردشگری ایده آل شهر آرا به مدیریت عاملی غلامحسین مصلح است که مطابق با مقررات سازمان خصوصی سازی برای قطعیت این معامله فرصتی 20 روزه خواهد داشت.

به گزارش فارس، بلوک کنترلی سهام «حفارس» به قیمت پایه هر سهم 2.460  ریال عرضه و انجام شد و معامله مذکور تا زمان ارائه فرم تسویه خارج از پایاپای به صورت غیر قطعی باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس هم اکنون با مشکلات عدیده ای همچون توقیف حساب های بانکی شرکت، معوقات حقوق و دستمزد حدود 900 نفر از کارکنان و رانندگان، بدهی و جرایم 25 میلیارد تومانی مالیاتی  و ساختار ضعیف مالی روبرو است.

همچنین موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها درحالی همواره اصلی ترین موضوع مطرح شده در واگذاری «حفارس» بوده که خریدار جدید باید در اولین گام نسبت به خروج این شرکت از شمول ماده 141 قانون تجارت و ورشکستگی آن برای سومین سال پیاپی اقدام کند.

به گزارش فارس پیش از این سازمان خصوصی سازی بلوک کنترلی "حفارس" را به شرکت احیاگسترهرمز واگذار کرده بود که با معوق شدن اقساط این سازمان، طی چندین نوبت اقدام به انتشار آگهی دوباره این دارایی کرده است.

انتهای پیام/ب

نظر شما