شناسهٔ خبر: 25686329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

الستی:

دستگاه‌های اجرایی باید به بهره‌گیری از توان نخبگانی برای توسعۀ کشور اهتمام داشته باشند

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم ایجاد و توسعه تعامل با نهادها و سازمان‌های درون‌استانی، گفت: طبق سند راهبردی کشور در امور نخبگان، بهره‌گیری از توان نخبگانی برای توسعۀ کشور یکی از مواردی است که دستگاه‌ها باید به آن اهتمام داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آریا الستی؛ معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در بیست‌و‌نهمین نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی، با اشاره به لزوم ترویج برنامه‌های فرهنگی، گفت: برنامه‌های سال‌جاری که منطبق بر اهداف تعیین‌شده در حوزۀ نخبگانی و همچنین مقتضیات فرهنگی هر منطقه و استان است، به زودی ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به ادامۀ اجرای برنامۀ زیارت عتبات عالیات با همکاری سازمان حج و زیارت، افزود: برگزاری دوره مبانی اندیشه اسلامی و فعالیت هنرهای اسلامی انقلابی برای بعضی از استان‌ها ادامه دارد و برای بعضی دیگر از استان‌ها نیز آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: با توجه به مصادف شدن حلول ماه مبارک با پایان ترم تحصیلی دانشگاه‌ها، بنیاد ملی نخبگان برنامه‌های فرهنگی خود را در قالب مسابقات کتاب‌خوانی، نشست‌های هم‌اندیشی و جلسات تبادل‌نظر ادامه خواهد داد.

الستی با اشاره به ضرورت استفاده از امکانات و ظرفیت‌های درون‌استانی، تأکید کرد: طبق سند راهبردی کشور در امور نخبگان، بهره‌گیری از توان نخبگانی برای توسعۀ کشور یکی از مواردی است که دستگاه‌ها باید به آن اهتمام داشته باشند؛ بنابراین نیاز است بنیادهای نخبگان استانی برای ایجاد و توسعۀ تعامل و روابط خود با نهادها و سازمان‌های درون‌استانی اقدامات لازم را انجام دهند. بنیاد ملی نخبگان نیز این رویکرد را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت افزایش بازدیدهای تخصصی، به لزوم همکاری با شرکت‌ها و دستگاه‌های فعال در عرصه‌های مختلف از جمله صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه، برنامه‌های بسیار خوبی در سال گذشته انجام شد که امید است در سال جاری نیز با جدیت بیشتری ادامه یابد.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در پایان بر لزوم استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های مستعدان‌برتر در اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد.

نظر شما