شناسهٔ خبر: 25686161 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ساداتی‌نژاد:

اقدامات لازم برای جذب نخبگان ایرانی انجام نشده است/ مجلس اعتبارات را افزایش داد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نخبگان برای بازگشت به کشور به انگیزه و فضای کار نیاز دارند، گفت: اقدامات لازم برای جذب نخبگان ایرانی انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه برای بازگشت نخبگان به کشور باید انگیزه‌های لازم برای آنان ایجاد شود، گفت: افرادی که در خارج از کشور به تحصیل مشغول‌ هستند از فرزندان این کشور هستند و از آنجایی که این افراد در دانشگاه‌های برتر دنیا تحصیل کرده‌اند می‌توانند در رشد و ارتقای جامعه بسیار اثرگذار باشند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از الزامات کشور ایجاد شرایط لازم برای ترغیب نخبگان برای بازگشت به کشور است، افزود: می‌توان از این افراد در مراکز تحیقاتی، پژوهشی و حوزه صنعت استفاده کرد.

وی بیان کرد: معاونت علم و فناوری اقدامات بسیار مناسبی برای جذب دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه انجام داده است؛ در پارک پردیس جمع بسیاری از این نخبگان گردهم جمع شده‌اند؛ این معاونت به نخبگان وام بلاعوض اختصاص می‌دهد تا این افراد بتوانند ایده‌ها و افکار خود را در کشور اجرا کنند.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف مجلس شورای اسلامی ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب نخبگان است در بودجه سال 1397 اعتبارات لازم برای حمایت از نخبگان و فارغ‌التحصیلان ایرانی که به کشور بازگشته‌اند را افزایش داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخبگان برای بازگشت به کشور به انگیزه و فضای کار نیاز دارند، افزود: یکی از وظایف وزارت علوم فراهم کردن زمینه‌های فعالیت فارغ‌التحصیلان بازگشته به کشور است این درحالی است که این وزارتخانه در این زمینه نقص دارد و اقدامات لازم برای جذب نخبگان ایرانی را انجام نداده است./

پایان پیام

نظر شما